Reklama

Problemy z wykazaniem możliwości połączenia działki z drogą

Zapewnienie możliwości korzystania z układu komunikacyjnego, znajdującego się w pobliżu inwestycji, jest warunkiem prawidłowego użytkowania wybudowanych obiektów. Wykazanie dostępu do drogi publicznej stanowi jednak często problem, który inwestorom trudno ominąć.

Publikacja: 21.04.2023 02:00

Problemy z wykazaniem możliwości połączenia działki z drogą

Foto: GDDKiA

Po nowelizacji Prawa budowlanego, która miała miejsce w 2020 r., projekt budowlany powinien zawierać obligatoryjnie projekt zagospodarowania działki lub terenu sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych lub jej kopii, projekt architektoniczno-budowlany i projekt techniczny oraz opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów. Dodatkowo może się okazać, że do projektu budowlanego wymagane będzie dołączenie oświadczenia właściwego zarządcy drogi o możliwości połączenia działki z drogą. Obowiązek ten materializuje się jednak dopiero po spełnieniu dwóch dodatkowych przesłanek – działka ma być połączona z drogą krajową lub wojewódzką, a oświadczenie zarządcy drogi jest wymagane z uwagi na potrzeby tej konkretnej inwestycji.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Święta tuż-tuż
Biznes
Impreza firmowa musi być zgodna z zasadami bhp
Biznes
Jawne i równe wynagrodzenia. Już wkrótce rewolucyjne zmiany w rekrutacji
Biznes
Projekt nowelizacji jest szkodliwy dla spółdzielni mieszkaniowych
Biznes
Wierzyciele mają problemy z uzyskaniem nakazu zapłaty
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama