Reklama
Rozwiń

Niemiecka ustawa o opakowaniach i nowe obowiązki polskich firm

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy dostarczali towary w opakowaniach do konsumenta końcowego na terenie Niemiec i do Niemiec są zobowiązani do rejestracji w Centralnym Rejestrze Opakowań LUCID.

Publikacja: 28.04.2023 02:00

Niemiecka ustawa o opakowaniach i nowe obowiązki polskich firm

Foto: Adobe Stock

W artykule z 17 lutego 2023 r.1 informowaliśmy o znaczeniu jakie dla polskich przedsiębiorców ma niemiecka ustawa o wprowadzaniu do obrotu, zwrocie i wysokiej jakości recyklingu opakowań, w skrócie „ustawa o opakowaniach’’ (niem. Verpackungsgesetz, VerpackG), a także o działaniach, jakie powinni podjąć przedsiębiorcy sprzedający swoje towary i wprowadzający do obrotu opakowania na terenie Niemiec i eksportujący z Polski do Niemiec. W niniejszym artykule wskazujemy aktualne zmiany w tym zakresie oraz formalności, jakie muszą spełnić polscy przedsiębiorcy w Niemczech.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Alkomat przy wejściu do pracy?
Biznes
Czy wciąż możliwy jest outsourcing cudzoziemca
Biznes
Fundacja rodzinna a działalność gospodarcza – granice zwolnienia z CIT
Biznes
Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)
Biznes
Wypłata komplementariuszowi zaliczek na poczet zysku – skutki podatkowe