Reklama

Przeszukania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Przedsiębiorcy za uniemożliwianie lub utrudnianie przeprowadzenia przeszukania grozi kara do 50 mln euro.

Publikacja: 05.05.2023 02:00

Przeszukania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Adobe Stock

Niezapowiedziane przeszukania prowadzone przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) są uznawane za jeden z najbardziej skutecznych sposobów wykrywania naruszeń przepisów antymonopolowych. Pozwalają one UOKiK na zebranie szerokiego materiału dowodowego, który często umożliwia wszczęcie postępowania antymonopolowego przeciwko przedsiębiorcy i postawienie mu zarzutów – na przykład dotyczących udziału w antykonkurencyjnym porozumieniu. Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że z reguły przeszukania trwają co najmniej kilka dni, co naturalnie wywiera istotny wpływ na bieżące funkcjonowanie przedsiębiorcy. Zaobserwowaliśmy również, że UOKiK coraz częściej kwestionuje postawę przedstawicieli przedsiębiorcy w toku przeszukania, co niejednokrotnie prowadzi nawet do nałożenia na spółki wysokich kar pieniężnych za uniemożliwienie lub utrudnianie czynności urzędnikom.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama