Reklama

Przyciągnięcie kapitału inwestorów stało się nie lada wyzwaniem

Udziały w browarach czy spółkach z branży konopnej, oferowane w kampaniach crowdfundingowych, jeszcze niedawno rozchodziły się jak świeże bułeczki, ale w 2022 r. było znacznie gorzej. Teraz na rynku wiele się zmienia.

Publikacja: 05.05.2023 02:00

Księgowa w firmie

Księgowa w firmie

Foto: Adobe Stock

Zdobycie pieniędzy na finansowanie rozwoju w takich czasach jak dzisiaj – gdy sytuacja gospodarcza jest niepewna, a inflacja i stopy procentowe wysokie – jest dużo trudniejsze niż zwykle. Mogły się o tym przekonać również firmy, które w ubiegłym roku chciały pozyskać środki od inwestorów na rynku crowdfundingu udziałowego (finansowanie społecznościowe przedsięwzięć gospodarczych).

W 2022 r. w 47 emisjach spółki zebrały łącznie 25 mln zł – wynika z raportu „Crowdfunding udziałowy 3.0.” Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, opublikowanego w kwietniu 2023 r. To duży spadek w porównaniu z 2021 r., kiedy emisji było 85, a wielkość przyciągniętego kapitału sięgała 120 mln zł. Wartość całego rynku od 2012 r. do końca 2022 r. wyniosła co najmniej 340 mln zł.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dostępność cyfrowa, czyli e-zakupy bez barier
Biznes
Offboarding - bezpieczeństwo danych w firmie po rozstaniu z pracownikiem
Biznes
Pracownicy ze szczególnymi uprawnieniami – obowiązki pracodawcy
Biznes
Wsparcie finansowe dla pracownika można przekazać czekiem BLIK
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Czy jednoosobowa działalność gospodarcza to dobre rozwiązanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama