Aktualizacja: 23.04.2025 16:28 Publikacja: 16.06.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Branża transportowa w Polsce, która zatrudnia prawie milion osób i odpowiada za blisko 6 proc. PKB, może stracić pozycję europejskiego lidera w drogowych przewozach towarowych. Z raportu „Elektromobilność w transporcie ciężkim”, przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), wynika, że w naszym kraju wciąż nie ma warunków do nieuchronnej transformacji związanej z zastępowaniem ciężarówek z silnikami Diesla pojazdami bezemisyjnymi.
Nie działa u nas ani jedna stacja ładowania przeznaczona dla ciężarówek. A już za trzy lata, zgodnie z unijnymi wymogami, takie ładowarki muszą być dostępne co 120 km na drogach zaliczanych do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Z kolei bez rozbudowanej infrastruktury firmy transportowe nie mogą inwestować w elektryczne ciężarówki. Brakuje im także programów pomocowych.
Prowadzenie działalności gospodarczej to prawdziwy tor przeszkód. Trzeba zachować szczególną staranność m.in. po...
Systematyczne sprawdzanie kontrahentów i dbanie o odpowiednią dokumentację mogą znacznie zminimalizować ryzyko z...
W dyrektywie CSDDD nałożono na duże przedsiębiorstwa obowiązek dochowania należytej staranności w celu przeciwdz...
TSUE uznał, że jeśli informacja o płci klienta nie jest kluczowa dla realizacji usługi, to przetwarzanie informa...
Sukcesja to nie tylko przekazanie firmy kolejnemu pokoleniu. Istniejąca już ponad dwa lata instytucja fundacji r...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas