Aktualizacja: 13.05.2025 14:12 Publikacja: 04.07.2023 08:56
Foto: Adobe Stock
Gry komputerowe są jednym z filarów branży rozrywkowej, a ich znaczenie w przyszłości, także w zakresie interakcji w świecie wirtualnym (w tym metawersie), będzie tylko rosło. Zasadne jest zatem pytanie o to, w jaki sposób prawo chroni tego rodzaju utwory i co względem nich wolno użytkownikom.
Nie ulega wątpliwości, że większość gier jest chroniona prawem autorskim. Jeśli tak, to powstaje pytanie czy występuje jakaś specyfika ich ochrony. W tym względzie należy odpowiedzieć twierdząco. Gra komputerowa jest niezwykle złożonym produktem, który jednak w prawnoautorskim uproszczeniu składa się z dwóch elementów, względem których istnieją odmienne regulacje prawne, tj. 1) programu komputerowego oraz 2) pozostałych składników chronionych na podstawie przepisów ogólnych (grafika, muzyka, fabuła, graficzny interfejs użytkownika, itp.).
Rozpoczął się czas zwyczajnych zgromadzeń wspólników w spółkach z o.o. oraz walnych zgromadzeń w spółkach akcyjn...
Fundacje rodzinne muszą nie tylko dbać o sukcesję i konsolidację aktywów, ale również o transparentność swoich d...
Zbliżający się „sezon” zwyczajnych zgromadzeń wspólników w spółkach z o.o. oznacza konieczność podjęcia kluczowy...
Zbliżający się okres walnych zgromadzeń spółek giełdowych jest dobrą okazją do zastanowienia się nad tym, w jaki...
W ostatnich miesiącach światowy handel stanął w obliczu istotnych zmian, które mogą wpłynąć na gospodarkę świato...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas