Aktualizacja: 27.06.2025 23:21 Publikacja: 04.07.2023 08:56
Foto: Adobe Stock
Gry komputerowe są jednym z filarów branży rozrywkowej, a ich znaczenie w przyszłości, także w zakresie interakcji w świecie wirtualnym (w tym metawersie), będzie tylko rosło. Zasadne jest zatem pytanie o to, w jaki sposób prawo chroni tego rodzaju utwory i co względem nich wolno użytkownikom.
Nie ulega wątpliwości, że większość gier jest chroniona prawem autorskim. Jeśli tak, to powstaje pytanie czy występuje jakaś specyfika ich ochrony. W tym względzie należy odpowiedzieć twierdząco. Gra komputerowa jest niezwykle złożonym produktem, który jednak w prawnoautorskim uproszczeniu składa się z dwóch elementów, względem których istnieją odmienne regulacje prawne, tj. 1) programu komputerowego oraz 2) pozostałych składników chronionych na podstawie przepisów ogólnych (grafika, muzyka, fabuła, graficzny interfejs użytkownika, itp.).
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas