Aktualizacja: 19.05.2025 06:54 Publikacja: 04.07.2023 08:56
Foto: Adobe Stock
Gry komputerowe są jednym z filarów branży rozrywkowej, a ich znaczenie w przyszłości, także w zakresie interakcji w świecie wirtualnym (w tym metawersie), będzie tylko rosło. Zasadne jest zatem pytanie o to, w jaki sposób prawo chroni tego rodzaju utwory i co względem nich wolno użytkownikom.
Nie ulega wątpliwości, że większość gier jest chroniona prawem autorskim. Jeśli tak, to powstaje pytanie czy występuje jakaś specyfika ich ochrony. W tym względzie należy odpowiedzieć twierdząco. Gra komputerowa jest niezwykle złożonym produktem, który jednak w prawnoautorskim uproszczeniu składa się z dwóch elementów, względem których istnieją odmienne regulacje prawne, tj. 1) programu komputerowego oraz 2) pozostałych składników chronionych na podstawie przepisów ogólnych (grafika, muzyka, fabuła, graficzny interfejs użytkownika, itp.).
Przedsiębiorcy z branży opakowań muszą przygotować się do nowych obowiązków. W przyszłości opakowań będzie mniej...
Nowe wymogi stanowią o tym, że opakowanie musi być zaprojektowane tak, aby można je było efektywnie przetworzyć...
Komisja Europejska ogłosiła plan działania na rzecz sztucznej inteligencji (AI Continent Action Plan), która ma...
Interpretacja Dyrektora KAS może mieć poważne konsekwencje dla twórców internetowych, beneficjentów zbiórek i st...
Na etykietach produktów pojawiają się oznaczenia: „bez cukru”, „wysoka zawartość białka”. Choć brzmią jak chwyt...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas