Reklama

Na co zwracać uwagę zawierając umowę na oprogramowanie?

Kluczowym aspektem każdej umowy dotyczącej oprogramowania jest określenie jej czasu trwania oraz obszaru geograficznego, na jakim będzie obowiązywać.

Publikacja: 01.09.2023 02:00

Na co zwracać uwagę zawierając umowę na oprogramowanie?

Foto: Adobe Stock

Obecnie niemal każda firma prowadząca działalność gospodarczą korzysta z różnego rodzaju oprogramowania do zarządzania procesami biznesowymi, komunikacji z pracownikami, klientami i dostawcami oraz do wielu innych celów. W większości przypadków takie oprogramowanie jest udostępniane na zamówienie lub wymaga uzyskania licencji lub wyrażenia zgody na "warunki" przed jego pobraniem, instalacją lub dostępem. Jednak brak odpowiedniego uregulowania kwestii związanych z prawami autorskimi niesie za sobą ryzyko wystąpienia roszczeń przeciwko firmie korzystającej z oprogramowania. Może to obejmować sytuacje, w których konieczne staje się zapłacenie odszkodowania za wykorzystywanie programu komputerowego, wycofania produktu z rynku lub wprowadzenie istotnych zmian w jego funkcjonalności. Z powyższym wiąże się ryzyko szkód wizerunkowych oraz potencjalne problemy z utratą zaufania.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama