Surowe kary za influencer marketing

Po dwóch latach informowania i budowania świadomości o zasadach współpracy reklamowej przedsiębiorców z internetowymi osobowościami Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przechodzi do konsekwentnego egzekwowania prawa.

Publikacja: 08.09.2023 02:00

Surowe kary za influencer marketing

Foto: Adobe Stock

Kary w wysokości łącznie przeszło 5 milionów złotych nałożył Prezes UOKiK na producenta suplementów diety oraz trójkę współpracujących z nim influencerów za stosowanie nieprawidłowo oznaczanej reklamy influencerskiej w social mediach. Na zlecenie producenta i zgodnie z jego instrukcjami influencerzy mieli zamieszczać na swoich profilach posty i relacje, w których pod pozorem neutralnej informacji polecali określone produkty bez dostatecznego ujawniania, że jest to reklama. To pierwszy przypadek ukarania przedsiębiorców za rzekome ukrywanie handlowego charakteru influencerskiej komunikacji marketingowej.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: System kaucyjny – zegar tyka dla wielu firm
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
System kaucyjny w Polsce – nowe obowiązki i możliwości dla przedsiębiorców
Biznes
Prawo wodorowe. Ważne zmiany od 20 stycznia
Biznes
Wydatki na przebudowę drogi w firmowych kosztach
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Zamówienia klasyczne – walka dla przedsiębiorców o żyłce sportowca
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej