Surowe kary za influencer marketing

Po dwóch latach informowania i budowania świadomości o zasadach współpracy reklamowej przedsiębiorców z internetowymi osobowościami Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przechodzi do konsekwentnego egzekwowania prawa.

Publikacja: 08.09.2023 02:00

Surowe kary za influencer marketing

Foto: Adobe Stock

Kary w wysokości łącznie przeszło 5 milionów złotych nałożył Prezes UOKiK na producenta suplementów diety oraz trójkę współpracujących z nim influencerów za stosowanie nieprawidłowo oznaczanej reklamy influencerskiej w social mediach. Na zlecenie producenta i zgodnie z jego instrukcjami influencerzy mieli zamieszczać na swoich profilach posty i relacje, w których pod pozorem neutralnej informacji polecali określone produkty bez dostatecznego ujawniania, że jest to reklama. To pierwszy przypadek ukarania przedsiębiorców za rzekome ukrywanie handlowego charakteru influencerskiej komunikacji marketingowej.

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia