Reklama

Surowe kary za influencer marketing

Po dwóch latach informowania i budowania świadomości o zasadach współpracy reklamowej przedsiębiorców z internetowymi osobowościami Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przechodzi do konsekwentnego egzekwowania prawa.

Publikacja: 08.09.2023 02:00

Surowe kary za influencer marketing

Foto: Adobe Stock

Kary w wysokości łącznie przeszło 5 milionów złotych nałożył Prezes UOKiK na producenta suplementów diety oraz trójkę współpracujących z nim influencerów za stosowanie nieprawidłowo oznaczanej reklamy influencerskiej w social mediach. Na zlecenie producenta i zgodnie z jego instrukcjami influencerzy mieli zamieszczać na swoich profilach posty i relacje, w których pod pozorem neutralnej informacji polecali określone produkty bez dostatecznego ujawniania, że jest to reklama. To pierwszy przypadek ukarania przedsiębiorców za rzekome ukrywanie handlowego charakteru influencerskiej komunikacji marketingowej.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama