Aktualizacja: 10.07.2025 08:20 Publikacja: 22.09.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Nowelizacja z 7 lipca 2023 r. dodała do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (upzp) rozdział 5b (art. 67d i nast.), w którym zawarto regulacje dot. rejestru urbanistycznego (Dalej: „Rejestr”). Rejestr ten, prowadzony w systemie teleinformatycznym, ma stanowić referencyjne źródło informacji i danych, w tym przestrzennych z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego. Prawodawca uzasadniał wprowadzenie Rejestru – jako centralnego punktu dostępu do informacji – potrzebami zarówno administracji państwowej, samorządowej oraz szeroko rozumianego biznesu. „Ustanowienie Rejestru jako wiarygodnego źródła danych i informacji przede wszystkim podniesie efektywność zarządzania przestrzenią, ułatwi partycypację społeczną, zapewni transparentność procedur planistycznych, jak również przyspieszy proces inwestycyjny”.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas