Jak przetwarzać dane osobowe dla celów marketingu bezpośredniego?

Sprzeciw wobec przetwarzania danych dla celów marketingu bezpośredniego nie musi mieć szczególnej formy. Wystarczy, że w trakcie rozmowy telefonicznej albo w odpowiedzi na e-mail osoba, której dane dotyczą w sposób wyraźny wskaże, że nie życzy sobie przetwarzania swoich danych.

Publikacja: 27.10.2023 03:00

RODO

RODO

Foto: Adobe Stock

Marketing bezpośredni stanowi bardzo istotny sposób pozyskiwania klienta, wykorzystywany przez wielu przedsiębiorców. Konsumentom kojarzy się niejednokrotnie z dokuczliwymi telefonami, ale przecież nie tylko do nich się on ogranicza. Działania takie prowadzone są także za pośrednictwem wiadomości e-mail czy newsletterów. Przedsiębiorcy często balansują na granicy poszanowania prywatności osób, do których kierują swój przekaz a chęcią zapewnienia skuteczności swoim działaniom marketingowym. Pomimo wprowadzenia RODO oraz innych przepisów regulujących zasady związane ze stosowaniem marketingu bezpośredniego, potencjalni klienci wcale nie czują się należycie chronieni, a obowiązujące przepisy w dalszym ciągu wzbudzają wątpliwości wśród przedsiębiorców.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm