Jak przetwarzać dane osobowe dla celów marketingu bezpośredniego?

Sprzeciw wobec przetwarzania danych dla celów marketingu bezpośredniego nie musi mieć szczególnej formy. Wystarczy, że w trakcie rozmowy telefonicznej albo w odpowiedzi na e-mail osoba, której dane dotyczą w sposób wyraźny wskaże, że nie życzy sobie przetwarzania swoich danych.

Publikacja: 27.10.2023 03:00

RODO

RODO

Foto: Adobe Stock

Marketing bezpośredni stanowi bardzo istotny sposób pozyskiwania klienta, wykorzystywany przez wielu przedsiębiorców. Konsumentom kojarzy się niejednokrotnie z dokuczliwymi telefonami, ale przecież nie tylko do nich się on ogranicza. Działania takie prowadzone są także za pośrednictwem wiadomości e-mail czy newsletterów. Przedsiębiorcy często balansują na granicy poszanowania prywatności osób, do których kierują swój przekaz a chęcią zapewnienia skuteczności swoim działaniom marketingowym. Pomimo wprowadzenia RODO oraz innych przepisów regulujących zasady związane ze stosowaniem marketingu bezpośredniego, potencjalni klienci wcale nie czują się należycie chronieni, a obowiązujące przepisy w dalszym ciągu wzbudzają wątpliwości wśród przedsiębiorców.

Pozostało 95% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Umowa o utrzymanie systemu informatycznego. Jakie postanowienia zawrzeć?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jak zapewnić odpowiednie reagowanie na zgłoszenia sygnalistów?
Biznes
Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Kogo dotyczą?
Biznes
Umowa o zachowaniu poufności – jak określić obowiązki stron?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Biznes
Nie ma wątpliwości, jakich znaków towarowych nie wolno rejestrować