Reklama
Rozwiń

Optymizm wśród konsumentów to dobry znak

Listopad był już trzynastym z kolei miesiącem, gdy nastroje w gospodarstwach domowych się poprawiły. Do optymizmu konsumentów przyczynił się spadek inflacji przy wciąż szybkim wzroście płac. Dla firm to pozytywna wiadomość.

Publikacja: 01.12.2023 02:00

Optymizm wśród konsumentów to dobry znak

Foto: Adobe Stock

W listopadzie, jak podał GUS, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, wzrósł do minus 15,1 pkt z minus 17,9 pkt w październiku. Wyżej był po raz ostatni we wrześniu 2021 r., gdy ustępowały obawy konsumentów związane z pandemią. Najniższą wartość w ponad 22-letniej historii badań odnotowano w październiku 2022 r. – minus 45,5 pkt.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Koniec z cyfrową dyskryminacją konsumentów - nowe przepisy wchodzą w życie
Biznes
Dostępność cyfrowa – nowe obowiązki dla firm wchodzą w życie
Biznes
Skutki naruszenia przez członka zarządu obowiązku sprawozdawczego
Biznes
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące detergentów
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić podział spółki?
Biznes
Skutki niejednoznacznego opisu przedmiotu zamówienia