Optymizm wśród konsumentów to dobry znak

Listopad był już trzynastym z kolei miesiącem, gdy nastroje w gospodarstwach domowych się poprawiły. Do optymizmu konsumentów przyczynił się spadek inflacji przy wciąż szybkim wzroście płac. Dla firm to pozytywna wiadomość.

Publikacja: 01.12.2023 02:00

Optymizm wśród konsumentów to dobry znak

Foto: Adobe Stock

W listopadzie, jak podał GUS, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, wzrósł do minus 15,1 pkt z minus 17,9 pkt w październiku. Wyżej był po raz ostatni we wrześniu 2021 r., gdy ustępowały obawy konsumentów związane z pandemią. Najniższą wartość w ponad 22-letniej historii badań odnotowano w październiku 2022 r. – minus 45,5 pkt.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: E-doręczenia zamiast listu poleconego
Biznes
E-Doręczenia - nowe obowiązki dla firm już od 1 kwietnia. Jak uniknąć problemów?
Biznes
Jakie korzyści z założenia fundacji prywatnej w Austrii?
Biznes
CSRD – nowe obowiązki regulacyjne i ich wpływ na działalność spółek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Klauzula rebus sic stantibus a wojna w Ukrainie. Kiedy ją zastosować?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń