Reklama
Rozwiń
Reklama

Optymizm wśród konsumentów to dobry znak

Listopad był już trzynastym z kolei miesiącem, gdy nastroje w gospodarstwach domowych się poprawiły. Do optymizmu konsumentów przyczynił się spadek inflacji przy wciąż szybkim wzroście płac. Dla firm to pozytywna wiadomość.

Publikacja: 01.12.2023 02:00

Optymizm wśród konsumentów to dobry znak

Foto: Adobe Stock

W listopadzie, jak podał GUS, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, wzrósł do minus 15,1 pkt z minus 17,9 pkt w październiku. Wyżej był po raz ostatni we wrześniu 2021 r., gdy ustępowały obawy konsumentów związane z pandemią. Najniższą wartość w ponad 22-letniej historii badań odnotowano w październiku 2022 r. – minus 45,5 pkt.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę
Biznes
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
Biznes
Teresa Siudem: Gwarancja na wypadek rozwodu
Biznes
Fundacja rodzinna – zabezpieczenie małżonka fundatora
Biznes
Przeszukanie w postępowaniu karnym – najważniejsze informacje
Reklama
Reklama
Reklama