Marka, logo, znaki towarowe – jak chronić oznaczenia przedsiębiorstwa?

Własność intelektualna jest zazwyczaj jednym z istotniejszych zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa. Są sposoby, by te dobra skutecznie zabezpieczyć przed konkurencją.

Publikacja: 15.03.2024 02:00

Marka, logo, znaki towarowe – jak chronić oznaczenia przedsiębiorstwa?

Foto: adobe stock

Przedsiębiorcy latami dążą do wypracowania swojej reputacji oraz pozytywnych skojarzeń ze swoimi produktami czy usługami, ponosząc w związku z tym istotne nakłady, w tym nakłady finansowe na poczet szeroko zakrojonych działań marketingowych. Jednocześnie, aby identyfikować na rynku swoje towary czy usługi, przedsiębiorcy tworzą określoną markę, w postaci logo lub innego oznaczenia. Powinni jednak odpowiedzieć na pytanie czy ich logo lub inne oznaczenie, w które inwestują, są dostatecznie chronione.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia