Reklama
Rozwiń
Reklama

Raportowanie przez platformy cyfrowe coraz bliżej

Dyrektywa DAC-7 nakłada na operatorów stron www i aplikacji, którzy za ich pomocą umożliwiają sprzedaż towarów, świadczenie usług lub najem nieruchomości, obowiązek przekazywania fiskusowi informacji o transakcjach przekraczających określone wielkości.

Publikacja: 26.03.2024 04:30

Raportowanie przez platformy cyfrowe coraz bliżej

Foto: Adobe Stock

Wejście w życie obowiązkowego raportowania przez platformy cyfrowe, wymaganego przepisami dyrektywy Rady (UE) 2021/514, powszechnie znanej jako DAC-7, zbliża się wielkimi krokami. Chciałoby się rzec „wreszcie”, bo DAC-7 cały czas czeka na implementację do krajowego porządku prawnego, mimo że projekt ustawy już od roku znajduje się na stronie Rządowego Centrum Legislacji, a oficjalny termin na dokonanie transpozycji unijnych przepisów minął 1 stycznia 2023 roku. Jak dowiadujemy się z informacji zamieszczonej na oficjalnej stronie Kancelarii Premiera Rady Ministrów, zaimplementowanie nowych regulacji ma nastąpić już niebawem, bo w pierwszym kwartale 2024 r.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama