Aktualizacja: 28.06.2025 17:41 Publikacja: 18.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
W wielu branżach (a w szczególności w reklamowej) istnieje konieczność uregulowania nabywania praw autorskich względem utworów tworzonych masowo (setek czy tysięcy utworów miesięcznie) przez kontrahentów. Z reguły strony ustalają podstawowe zasady współpracy, zakres obowiązków, zakres przeniesienia autorskich praw majątkowych, sposoby wyliczania wynagrodzenia, sposoby komunikowania w ramach prowadzonych prac itp.
Ze względu jednak na brak możliwości sprecyzowania wszystkich dzieł, które mają powstać w przyszłości w ramach współpracy, kontrahenci ograniczają się do wskazania ich kategorii, rodzaju czy przeznaczania. Dopiero później w drodze dodatkowej komunikacji („zamówień”) dochodzi do dookreślenia konkretnych potrzeb zamawiającego.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas