Aktualizacja: 22.06.2025 14:23 Publikacja: 18.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
W wielu branżach (a w szczególności w reklamowej) istnieje konieczność uregulowania nabywania praw autorskich względem utworów tworzonych masowo (setek czy tysięcy utworów miesięcznie) przez kontrahentów. Z reguły strony ustalają podstawowe zasady współpracy, zakres obowiązków, zakres przeniesienia autorskich praw majątkowych, sposoby wyliczania wynagrodzenia, sposoby komunikowania w ramach prowadzonych prac itp.
Ze względu jednak na brak możliwości sprecyzowania wszystkich dzieł, które mają powstać w przyszłości w ramach współpracy, kontrahenci ograniczają się do wskazania ich kategorii, rodzaju czy przeznaczania. Dopiero później w drodze dodatkowej komunikacji („zamówień”) dochodzi do dookreślenia konkretnych potrzeb zamawiającego.
Polscy przedsiębiorcy mają szansę uczestniczyć w pracach nad realizacją pierwszej elektrowni jądrowej. Wymaga to...
Udziałowiec spółki z o.o. przekazując stery zarządowi nie traci uprawnień kontrolnych. Wyjątkiem jest sytuacja,...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na specjalistyczne szkolenie i zdobycie upr...
Kodeks spółek handlowych przewiduje mechanizmy chroniące zarówno spółkę z o.o. jak i jej wspólników przed niekor...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakłada kary pieniężne za tzw. zatory płatnicze, czyli nadmierne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas