Aktualizacja: 07.07.2025 08:07 Publikacja: 18.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
W wielu branżach (a w szczególności w reklamowej) istnieje konieczność uregulowania nabywania praw autorskich względem utworów tworzonych masowo (setek czy tysięcy utworów miesięcznie) przez kontrahentów. Z reguły strony ustalają podstawowe zasady współpracy, zakres obowiązków, zakres przeniesienia autorskich praw majątkowych, sposoby wyliczania wynagrodzenia, sposoby komunikowania w ramach prowadzonych prac itp.
Ze względu jednak na brak możliwości sprecyzowania wszystkich dzieł, które mają powstać w przyszłości w ramach współpracy, kontrahenci ograniczają się do wskazania ich kategorii, rodzaju czy przeznaczania. Dopiero później w drodze dodatkowej komunikacji („zamówień”) dochodzi do dookreślenia konkretnych potrzeb zamawiającego.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas