Reklama

Umowy ramowe na masowe tworzenie utworów – treść i wymagana forma

Praktyka w zakresie zawierania umów ramowych na stałą współpracę w zakresie tworzenia utworów wydaje się być sprzeczna z przepisami, co stwarza istotne niebezpieczeństwa po stronie przedsiębiorców.

Publikacja: 18.06.2024 04:30

Umowy ramowe na masowe tworzenie utworów – treść i wymagana forma

Foto: Adobe Stock

W wielu branżach (a w szczególności w reklamowej) istnieje konieczność uregulowania nabywania praw autorskich względem utworów tworzonych masowo (setek czy tysięcy utworów miesięcznie) przez kontrahentów. Z reguły strony ustalają podstawowe zasady współpracy, zakres obowiązków, zakres przeniesienia autorskich praw majątkowych, sposoby wyliczania wynagrodzenia, sposoby komunikowania w ramach prowadzonych prac itp.

Ze względu jednak na brak możliwości sprecyzowania wszystkich dzieł, które mają powstać w przyszłości w ramach współpracy, kontrahenci ograniczają się do wskazania ich kategorii, rodzaju czy przeznaczania. Dopiero później w drodze dodatkowej komunikacji („zamówień”) dochodzi do dookreślenia konkretnych potrzeb zamawiającego.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama