Prawa autorskie w marketingu – umowa z domem mediowym

Pracami, które mogą stanowić własność intelektualną, są m.in. prezentacje, ulotki, broszury, animacje, grafiki, klipy reklamowe czy kontent marketingowy zawarty na stronach internetowych lub w social mediach. Z tych względów warto zadbać o uregulowanie kwestii prawnoautorskich w umowie zawieranej z agencją czy domem mediowym.

Publikacja: 26.07.2024 04:30

Prawa autorskie w marketingu – umowa z domem mediowym

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż, czyli jeden z ważniejszych obszarów każdego przedsiębiorstwa, jest nieustannie napędzana nowymi działaniami marketingowymi. Przedsiębiorcy tworzą coraz większe działy marketingowe we własnych strukturach lub zlecają prowadzenie marketingu swoich produktów i usług wyspecjalizowanym agencjom marketingowym, reklamowym czy domom mediowym. Niezależnie od przyjętej przez przedsiębiorcę strategii, obszar marketingu to płaszczyzna, w ramach której powstaje bardzo wiele rezultatów prac stanowiących własność intelektualną, w tym przede wszystkim utwory czy też przedmioty praw pokrewnych.

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Roczna korekta VAT – o czym trzeba pamiętać
Biznes
Zwolnienie z CIT dla alternatywnych spółek inwestycyjnych – pułapki i wyboje
Biznes
Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji
Biznes
Bez danych źle, z danymi też niedobrze
Biznes
5+2=rada wierzycieli w postępowaniu upadłościowym
Biznes
Wykonanie uchwały zgromadzenia spółki kapitałowej można wstrzymać