Prawa autorskie w marketingu – umowa z domem mediowym

Pracami, które mogą stanowić własność intelektualną, są m.in. prezentacje, ulotki, broszury, animacje, grafiki, klipy reklamowe czy kontent marketingowy zawarty na stronach internetowych lub w social mediach. Z tych względów warto zadbać o uregulowanie kwestii prawnoautorskich w umowie zawieranej z agencją czy domem mediowym.

Publikacja: 26.07.2024 04:30

Prawa autorskie w marketingu – umowa z domem mediowym

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż, czyli jeden z ważniejszych obszarów każdego przedsiębiorstwa, jest nieustannie napędzana nowymi działaniami marketingowymi. Przedsiębiorcy tworzą coraz większe działy marketingowe we własnych strukturach lub zlecają prowadzenie marketingu swoich produktów i usług wyspecjalizowanym agencjom marketingowym, reklamowym czy domom mediowym. Niezależnie od przyjętej przez przedsiębiorcę strategii, obszar marketingu to płaszczyzna, w ramach której powstaje bardzo wiele rezultatów prac stanowiących własność intelektualną, w tym przede wszystkim utwory czy też przedmioty praw pokrewnych.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia