Prawa autorskie w marketingu – umowa z domem mediowym

Pracami, które mogą stanowić własność intelektualną, są m.in. prezentacje, ulotki, broszury, animacje, grafiki, klipy reklamowe czy kontent marketingowy zawarty na stronach internetowych lub w social mediach. Z tych względów warto zadbać o uregulowanie kwestii prawnoautorskich w umowie zawieranej z agencją czy domem mediowym.

Publikacja: 26.07.2024 04:30

Prawa autorskie w marketingu – umowa z domem mediowym

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż, czyli jeden z ważniejszych obszarów każdego przedsiębiorstwa, jest nieustannie napędzana nowymi działaniami marketingowymi. Przedsiębiorcy tworzą coraz większe działy marketingowe we własnych strukturach lub zlecają prowadzenie marketingu swoich produktów i usług wyspecjalizowanym agencjom marketingowym, reklamowym czy domom mediowym. Niezależnie od przyjętej przez przedsiębiorcę strategii, obszar marketingu to płaszczyzna, w ramach której powstaje bardzo wiele rezultatów prac stanowiących własność intelektualną, w tym przede wszystkim utwory czy też przedmioty praw pokrewnych.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Nadchodzi czas rozliczeń w spółkach
Biznes
Zwyczajne zgromadzenie wspólników – jak się dobrze przygotować?
Biznes
Dzierżawa, czyli współpraca publiczno-prywatna na nieco innych warunkach
Biznes
Zadatek i zaliczka w umowie – kiedy je stosować?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Krypto inwestycje – zarząd musi udokumentować proces decyzyjny