Generatywna AI w firmie – obowiązki pracodawców

Wprowadzanie polityk i procedur związanych z korzystaniem ze sztucznej inteligencji lub z implementacją takich systemów w organizacji należy zacząć od budowania odpowiednich kompetencji pracowników w tym zakresie.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Generatywna AI w firmie – obowiązki pracodawców

Foto: AdobeStock

Pracownicy coraz częściej – pod kontrolą lub bez kontroli pracodawcy – wykorzystują w ramach obowiązków pracowniczych systemy AI określane pojęciem jako generatywna sztuczna inteligencja (dalej dla uproszczenia będziemy posługiwać się wymiennie pojęciem „GenAI”). Dla przypomnienia, dzięki odpowiednio wprowadzonej przez użytkownika instrukcji, czyli tzw. promptu, przekazywanego do modelu AI, narzędzie to potrafi wykreować nową treść, taką jak dźwięk, tekst, obraz czy kod źródłowy. Jest to możliwe, ponieważ ten rodzaj systemów AI działa na podstawie tzw. modeli bazowych, które zostały wytrenowane na znacznej ilości danych, dzięki czemu potrafią wykonywać różne zadania i generować zupełnie nowe wytwory.

Pozostało 92% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Zwolnienie z CIT dla alternatywnych spółek inwestycyjnych – pułapki i wyboje
Biznes
Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji
Biznes
Roczna korekta VAT – o czym trzeba pamiętać
Biznes
Bez danych źle, z danymi też niedobrze
Biznes
5+2=rada wierzycieli w postępowaniu upadłościowym
Biznes
Wykonanie uchwały zgromadzenia spółki kapitałowej można wstrzymać