Aktualizacja: 30.06.2025 12:10 Publikacja: 10.09.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Zagrożenia związane z rozwojem nowych technologii w zakresie umożliwiającym modyfikację materiałów audiowizualnych oraz fotografii stanowiły przedmiot zainteresowania środowiska naukowego od wielu lat. Często mówiło się o tym, że zjawisko będzie mieć niszowy charakter i nie będzie dotyczyć środowiska biznesowego. Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazują jednak zgoła coś odmiennego – deepfake (technologia, która poprzez wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji tworzy lub edytuje treści wideo, audio lub obrazy w celu pokazania czegoś, co się nie wydarzyło) może dotyczyć dosłownie każdego z nas. Przedsiębiorca, którego dotyczy deepfake lub fake news, mierzy się obecnie z wieloma trudnościami. Instrumentów do szybkiego i efektywnego zwalczania tego rodzaju naruszeń brak, na co wskazują różne środowiska (ostatnio m.in. Pracodawcy RP). Atakowany podmiot musi poradzić sobie ze stosowaniem zbyt skostniałych regulacji prawnych i współpracować z organami, dla których stosowanie prawa w zmieniającej się rzeczywistości stanowi wyzwanie, ale przede wszystkim – stawać do walki z big techami, które nadużywają swojej bardzo silnej pozycji.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas