Aktualizacja: 02.07.2025 03:57 Publikacja: 10.09.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Zagrożenia związane z rozwojem nowych technologii w zakresie umożliwiającym modyfikację materiałów audiowizualnych oraz fotografii stanowiły przedmiot zainteresowania środowiska naukowego od wielu lat. Często mówiło się o tym, że zjawisko będzie mieć niszowy charakter i nie będzie dotyczyć środowiska biznesowego. Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazują jednak zgoła coś odmiennego – deepfake (technologia, która poprzez wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji tworzy lub edytuje treści wideo, audio lub obrazy w celu pokazania czegoś, co się nie wydarzyło) może dotyczyć dosłownie każdego z nas. Przedsiębiorca, którego dotyczy deepfake lub fake news, mierzy się obecnie z wieloma trudnościami. Instrumentów do szybkiego i efektywnego zwalczania tego rodzaju naruszeń brak, na co wskazują różne środowiska (ostatnio m.in. Pracodawcy RP). Atakowany podmiot musi poradzić sobie ze stosowaniem zbyt skostniałych regulacji prawnych i współpracować z organami, dla których stosowanie prawa w zmieniającej się rzeczywistości stanowi wyzwanie, ale przede wszystkim – stawać do walki z big techami, które nadużywają swojej bardzo silnej pozycji.
Organizatorzy wyjazdów na obozy i kolonie, a także rodzice i opiekunowie wyjeżdżających dzieci mają prawo zażąda...
Obowiązujące od czerwca przepisy zakazują wydania zezwolenia na pracę, jeżeli cudzoziemiec miałby wykonywać prac...
Nawet jeśli fundacja podejmie określone czynności, to dopóki nie są one zorganizowane, ciągłe i zarobkowe, dopót...
Obecnie dzieci stają się nadawcami reklam dla dzieci, co nie powinno mieć miejsca. Za ich działaniami stoją rodz...
Dochodów (przychodów) z dywidend i z udziału w zyskach osób prawnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi we...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas