Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Krajowa Izba Odwoławcza dopuszcza odrzucenie oferty wykonawcy, który wprowadził zamawiającego w błąd, uznając takie działanie za czyn nieuczciwej konkurencji. Jest jednak ryzyko, że taka kwalifikacja jest obejściem przepisów UE o fakultatywnych przesłankach wykluczenia.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Foto: Adobe Stock

W dorobku Krajowej Izby Odwoławczej ukształtowała się linia orzecznicza dopuszczająca odrzucenie oferty wykonawcy jako złożonej w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w przypadku wprowadzenia w błąd zamawiającego, gdy błąd ten polega na zawarciu w ofercie informacji nierzetelnych lub nieprawdziwych. Kwalifikacja takiego czynu rozpatrywana jest przy tym na gruncie art. 14 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: uznk) lub jako czyn wpisujący się w klauzulę generalną, o jakiej mowa w art. 3 ust. 1 uznk.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: System kaucyjny – zegar tyka dla wielu firm
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
System kaucyjny w Polsce – nowe obowiązki i możliwości dla przedsiębiorców
Biznes
Prawo wodorowe. Ważne zmiany od 20 stycznia
Biznes
Wydatki na przebudowę drogi w firmowych kosztach
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Zamówienia klasyczne – walka dla przedsiębiorców o żyłce sportowca
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej