Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Krajowa Izba Odwoławcza dopuszcza odrzucenie oferty wykonawcy, który wprowadził zamawiającego w błąd, uznając takie działanie za czyn nieuczciwej konkurencji. Jest jednak ryzyko, że taka kwalifikacja jest obejściem przepisów UE o fakultatywnych przesłankach wykluczenia.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Foto: Adobe Stock

W dorobku Krajowej Izby Odwoławczej ukształtowała się linia orzecznicza dopuszczająca odrzucenie oferty wykonawcy jako złożonej w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w przypadku wprowadzenia w błąd zamawiającego, gdy błąd ten polega na zawarciu w ofercie informacji nierzetelnych lub nieprawdziwych. Kwalifikacja takiego czynu rozpatrywana jest przy tym na gruncie art. 14 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: uznk) lub jako czyn wpisujący się w klauzulę generalną, o jakiej mowa w art. 3 ust. 1 uznk.

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia