Reklama

Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Krajowa Izba Odwoławcza dopuszcza odrzucenie oferty wykonawcy, który wprowadził zamawiającego w błąd, uznając takie działanie za czyn nieuczciwej konkurencji. Jest jednak ryzyko, że taka kwalifikacja jest obejściem przepisów UE o fakultatywnych przesłankach wykluczenia.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Foto: Adobe Stock

W dorobku Krajowej Izby Odwoławczej ukształtowała się linia orzecznicza dopuszczająca odrzucenie oferty wykonawcy jako złożonej w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w przypadku wprowadzenia w błąd zamawiającego, gdy błąd ten polega na zawarciu w ofercie informacji nierzetelnych lub nieprawdziwych. Kwalifikacja takiego czynu rozpatrywana jest przy tym na gruncie art. 14 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: uznk) lub jako czyn wpisujący się w klauzulę generalną, o jakiej mowa w art. 3 ust. 1 uznk.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama