Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Krajowa Izba Odwoławcza dopuszcza odrzucenie oferty wykonawcy, który wprowadził zamawiającego w błąd, uznając takie działanie za czyn nieuczciwej konkurencji. Jest jednak ryzyko, że taka kwalifikacja jest obejściem przepisów UE o fakultatywnych przesłankach wykluczenia.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji

Foto: Adobe Stock

W dorobku Krajowej Izby Odwoławczej ukształtowała się linia orzecznicza dopuszczająca odrzucenie oferty wykonawcy jako złożonej w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w przypadku wprowadzenia w błąd zamawiającego, gdy błąd ten polega na zawarciu w ofercie informacji nierzetelnych lub nieprawdziwych. Kwalifikacja takiego czynu rozpatrywana jest przy tym na gruncie art. 14 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: uznk) lub jako czyn wpisujący się w klauzulę generalną, o jakiej mowa w art. 3 ust. 1 uznk.

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Odpowiedzialność za błędy techniczne przy usługach e-zdrowia
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Biznes
Zarządzanie fundacją rodzinną na podstawie kontraktu menedżerskiego
Biznes
20 mln zł na rozpoczęcie sprzedaży nowoczesnych towarów lub usług przez startupy
Biznes
Obowiązki spółki związane z jej przekształceniem do innej formy prawnej
Biznes
Ulga na darowiznę na związek emerytów