Reklama
Rozwiń

Praca zdalna: Nie można nakazać pracownikowi wystroju domowego biura

- Czy pracodawca może nakazać pracownikowi zmianę wystroju pomieszczenia, w którym jest wykonywana praca zdalna, na bardziej odpowiedni jego zdaniem, na potrzeby prowadzenia wideokonferencji z klientami firmy?

Aktualizacja: 21.11.2020 08:21 Publikacja: 21.11.2020 00:01

Praca zdalna

Praca zdalna

Foto: AdobeStock

Praca zdalna, z uwagi na brak kompleksowych regulacji jej wykonywania, budzi wiele wątpliwości, zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców. Należy pamiętać, że bez względu na miejsce wykonywania pracy, każdy pracownik ma obowiązek dbać o dobro zakładu pracy. To pracownik jest bowiem „wizytówką" pracodawcy i istotnym elementem jego wizerunku. Jeżeli w ramach swoich obowiązków pracownik utrzymuje regularne kontakty z klientami firmy, to pracodawca ma prawo oczekiwać, że podczas wideokonferencji będzie on go należycie reprezentował.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?