Nowe prawo telekomunikacyjne od 10 listopada. Co się zmieni dla abonentów?

Blisko cztery lata branża telekomunikacyjna musiała czekać na implementację Europejskiego kodeksu łączności elektronicznej. Docelowo nowe prawo komunikacji elektronicznej (PKE) w listopadzie zastąpi ustawę – Prawo telekomunikacyjne.

Aktualizacja: 23.10.2024 00:43 Publikacja: 22.10.2024 04:30

Nowe prawo telekomunikacyjne od 10 listopada. Co się zmieni dla abonentów?

Foto: Adobe Stock

Przedstawiciele sektora telekomunikacyjnego liczyli, że przepisy, które wejdą w miejsce obowiązującej od ponad 20 lat ustawy – Prawo telekomunikacyjne (PT), będą impulsem reformującym cały ten obszar gospodarki. Pomimo wieloletnich – bo tak można je określić – prac nad prawem komunikacji elektronicznej (PKE), praktycznie do samego końca ścieżki legislacyjnej branża telekomunikacyjna apelowała o doprecyzowanie przepisów PKE. Nie szczędzono gorzkich słów zwłaszcza pod adresem UOKiK, który zdaniem przedstawicieli telekomów w sposób zamierzony miał sprzeciwiać się wprowadzeniu postanowień uszczegóławiających, aby później ochoczo korzystać ze swoich uprawnień ustawowych skierowanych przeciwko dostawcom usług. Tymczasem nowe przepisy w większości zaczną obowiązywać od 10 listopada br. Przedsiębiorcom telekomunikacyjnym pozostało więc niewiele czasu na zapoznanie się z tym, co się zmieniło, a co nie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: System kaucyjny – zegar tyka dla wielu firm
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
System kaucyjny w Polsce – nowe obowiązki i możliwości dla przedsiębiorców
Biznes
Prawo wodorowe. Ważne zmiany od 20 stycznia
Biznes
Wydatki na przebudowę drogi w firmowych kosztach
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Zamówienia klasyczne – walka dla przedsiębiorców o żyłce sportowca
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej