Aktualizacja: 07.03.2025 03:56 Publikacja: 25.10.2024 05:30
Foto: Adobe Stock
SPIS TREŚCI
Przede wszystkim musimy odpowiedzieć sobie na pytanie czy jako założyciel/ka chcemy rozpocząć ten proces. Powinniśmy zaprosić do niego członków rodziny, zarówno tych aktywnych w biznesie jak i tych poza firmą i upewnić się czy oni też są tym zainteresowani. Kolejny, nie mniej ważny krok, to wygospodarowanie czasu i energii. Planowanie sukcesji wymaga pogodzenia z codziennymi obowiązkami. Warto też omówić cały proces z kimś, kto to już zrobił (inna firma, doradca) tak, żeby wiedzieć czego się należy spodziewać. Ułożenie harmonogramu regularnych spotkań z rodziną, spisanie tematów, o których trzeba porozmawiać, ustalenie celów procesu i tego, kto i w jaki sposób ma weryfikować postępy to kolejny ważny element sukcesyjnej układanki.
Jest kilka sposobów na przekazanie rodzinnego biznesu. Nie zawsze te najprostsze okazują się najlepszym rozwiązaniem.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Postępowanie o zatwierdzenie układu (PZU) to jedna z form restrukturyzacji przedsiębiorstwa, umożliwiająca uniknięcie upadłości i kontynuację działalności. Jednak samo zainicjowanie postępowania nie gwarantuje sukcesu – kluczowe znaczenie ma przekonanie wierzycieli do przyjęcia propozycji układowych.
Określenie warunków udziału w postępowaniu w sposób naruszający zasady prawa zamówień publicznych, w szczególności zasadę proporcjonalności, może stanowić nieprawidłowość skutkującą nałożeniem korekty finansowej.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na naukę języka obcego, jeśli jest mu potrzebny w kontaktach z kontrahentami. Fiskus to potwierdza.
Rośnie liczba produktów reklamowanych jako „zielone” lub „ekologiczne”. Dlatego Unia Europejska podjęła kroki, aby przeciwdziałać greenwashingowi, czyli praktyce, w której przedstawia się produkty lub działania jako bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Jak pracuje słynny zespół deregulacyjny i jak chce wybrać 300 projektów do przedstawienia rządowi, z lawiny pomysłów, które do nich trafiły? O tym red. Aleksandra Ptak–Iglewska rozmawia w programie Rzecz o Biznesie z Adamem Malinowskim, dyrektorem krajowym Corporate Connections.
USA odcinają Ukrainę od danych wywiadowczych, a Donald Trump ponownie mówi o przejęciu Grenlandii. Niemcy planują gigantyczne wydatki i zmiany w konstytucji, a Unia Europejska podtrzymuje zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Chiny publikują ambitny plan gospodarczy na 2025 rok.
Gościem Tomasza Pietrygi w magazynie „Rzecz o Prawie” był prof. Konrad Raczkowski ekonomista z UKSW, Centrum Gospodarki Światowej oraz członek Związku Rzemiosła Polskiego, który ocenił sytuację geopolityczną wokół Ukrainy po nagłym zwrocie administracji Donalda Trumpa.
Ograniczenie 800+ tylko dla pracujących budzi kontrowersje wśród ekonomistów. Polska gospodarka zaskakuje pozytywnymi danymi, a Unia Europejska łagodzi normy dla producentów aut. Tymczasem Donald Trump zapowiada kolejne cła, zaostrzając wojnę handlową z Chinami.
Brazylijski producent samolotów pasażerskich i wojskowych ma za sobą dobry rok. Wyraźnie umacnia się na rynku jako, „ten trzeci” za Airbusem i Boeingiem. Wcześniej na tym miejscu typowano chińskiego Comaca.
Prokuratura w Mediolanie uruchomiła śledztwo wobec Twittera (obecnie X), platformy Elona Muska o uchylanie się od płacenia podatków we Włoszech — poinformował agencję AFP przedstawiciel włoskiego wymiaru sprawiedliwości.
Przynajmniej 7. kierunków do wyboru będą mieli tego lata pasażerowie odlatujący z lotniska w Radomiu. Według prognoz skorzysta z niego w szczycie sezonu przynajmniej po 20 tys. pasażerów miesięcznie.
Podczas konsultacji amerykańsko-rosyjskich w Stambule strona rosyjska zaprosiła przewoźników z USA do wznowienia połączeń. Sami Rosjanie nie mogą ich wykonać i to z różnych powodów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas