Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy warto założyć fundację rodzinną w Szwajcarii?

Prawo szwajcarskie definiuje fundację rodzinną jako narzędzie wsparcia materialnego, pod ściśle określonymi warunkami. Szwajcarską fundację rodzinną można traktować jako swoiste koło ratunkowe, które fundator przekazuje swoim beneficjentom jedynie w sytuacjach rzeczywistej potrzeby.

Publikacja: 24.01.2025 05:10

Czy warto założyć fundację rodzinną w Szwajcarii?

Foto: Adobe Stock

Szwajcaria, niewielkie alpejskie państwo, powszechnie uznawane za światowe centrum bankowości i dóbr luksusowych, od lat cieszy się statusem kraju politycznie neutralnego, charakteryzującego się wzorcową demokracją bezpośrednią oraz wysokim i stabilnym poziomem życia. Do niedawna Szwajcaria była także synonimem poufności, szczególnie w kontekście dyskrecji bankowej, co przyciągało międzynarodowych inwestorów poszukujących prywatności w zarządzaniu swoim majątkiem. Ta wyjątkowa reputacja przełożyła się również na fundacje rodzinne, które przez długi czas mogły cieszyć się anonimowością. Jednak po wprowadzeniu nowych przepisów dotyczących rejestracji fundacji prowadzących działalność gospodarczą lub posiadających znaczny majątek, poziom tej poufności został ograniczony. Czy mimo tych zmian, Szwajcaria nadal pozostaje atrakcyjnym miejscem dla zakładania fundacji rodzinnych?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama