Reklama

Czy warto założyć fundację rodzinną w Szwajcarii?

Prawo szwajcarskie definiuje fundację rodzinną jako narzędzie wsparcia materialnego, pod ściśle określonymi warunkami. Szwajcarską fundację rodzinną można traktować jako swoiste koło ratunkowe, które fundator przekazuje swoim beneficjentom jedynie w sytuacjach rzeczywistej potrzeby.

Publikacja: 24.01.2025 05:10

Czy warto założyć fundację rodzinną w Szwajcarii?

Foto: Adobe Stock

Szwajcaria, niewielkie alpejskie państwo, powszechnie uznawane za światowe centrum bankowości i dóbr luksusowych, od lat cieszy się statusem kraju politycznie neutralnego, charakteryzującego się wzorcową demokracją bezpośrednią oraz wysokim i stabilnym poziomem życia. Do niedawna Szwajcaria była także synonimem poufności, szczególnie w kontekście dyskrecji bankowej, co przyciągało międzynarodowych inwestorów poszukujących prywatności w zarządzaniu swoim majątkiem. Ta wyjątkowa reputacja przełożyła się również na fundacje rodzinne, które przez długi czas mogły cieszyć się anonimowością. Jednak po wprowadzeniu nowych przepisów dotyczących rejestracji fundacji prowadzących działalność gospodarczą lub posiadających znaczny majątek, poziom tej poufności został ograniczony. Czy mimo tych zmian, Szwajcaria nadal pozostaje atrakcyjnym miejscem dla zakładania fundacji rodzinnych?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama