Aktualizacja: 28.06.2025 06:10 Publikacja: 25.03.2025 05:50
Foto: Adobe Stock
W 2024 roku liczba tych upadłości znacznie wzrosła, a na skutek zmiany przepisów procedura upadłości konsumenckiej stała się znacznie tańsza i prostsza w porównaniu z tradycyjną upadłością przedsiębiorcy. Jakie są przyczyny tego trendu?
W 2023 roku ogłoszono 21 tys. upadłości konsumenckich, co mogło być wynikiem różnych czynników, takich jak konsekwencje pandemii oraz rosnąca inflacja. W ubiegłym roku liczba ta utrzymała się na podobnym poziomie. Z tego niespełna 1800 byłych przedsiębiorców zdecydowało się na ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Taka liczba nie jest zaskoczeniem. Upadłość konsumencka oferuje przedsiębiorcom wiele zalet, w tym niższe koszty oraz prostsze procedury. Niemniej, konsument nie powinien oczekiwać, że ogłoszenie upadłości rozwiąże wszystkie problemy związane z długami. To procedura, która często wiąże się z koniecznością utraty majątku.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas