Reklama
Rozwiń
Reklama

Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką

Upadłość konsumencka staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem wśród osób, które w przeszłości prowadziły działalność gospodarczą. W szczególności dotyczy to byłych przedsiębiorców, którzy wpadli w spiralę zadłużenia, prowadząc swoje firmy.

Publikacja: 25.03.2025 05:50

Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką

Foto: Adobe Stock

W 2024 roku liczba tych upadłości znacznie wzrosła, a na skutek zmiany przepisów procedura upadłości konsumenckiej stała się znacznie tańsza i prostsza w porównaniu z tradycyjną upadłością przedsiębiorcy. Jakie są przyczyny tego trendu?

W 2023 roku ogłoszono 21 tys. upadłości konsumenckich, co mogło być wynikiem różnych czynników, takich jak konsekwencje pandemii oraz rosnąca inflacja. W ubiegłym roku liczba ta utrzymała się na podobnym poziomie. Z tego niespełna 1800 byłych przedsiębiorców zdecydowało się na ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Taka liczba nie jest zaskoczeniem. Upadłość konsumencka oferuje przedsiębiorcom wiele zalet, w tym niższe koszty oraz prostsze procedury. Niemniej, konsument nie powinien oczekiwać, że ogłoszenie upadłości rozwiąże wszystkie problemy związane z długami. To procedura, która często wiąże się z koniecznością utraty majątku.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama