Aktualizacja: 26.04.2025 02:59 Publikacja: 25.03.2025 05:50
Foto: Adobe Stock
W 2024 roku liczba tych upadłości znacznie wzrosła, a na skutek zmiany przepisów procedura upadłości konsumenckiej stała się znacznie tańsza i prostsza w porównaniu z tradycyjną upadłością przedsiębiorcy. Jakie są przyczyny tego trendu?
W 2023 roku ogłoszono 21 tys. upadłości konsumenckich, co mogło być wynikiem różnych czynników, takich jak konsekwencje pandemii oraz rosnąca inflacja. W ubiegłym roku liczba ta utrzymała się na podobnym poziomie. Z tego niespełna 1800 byłych przedsiębiorców zdecydowało się na ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Taka liczba nie jest zaskoczeniem. Upadłość konsumencka oferuje przedsiębiorcom wiele zalet, w tym niższe koszty oraz prostsze procedury. Niemniej, konsument nie powinien oczekiwać, że ogłoszenie upadłości rozwiąże wszystkie problemy związane z długami. To procedura, która często wiąże się z koniecznością utraty majątku.
Nie wystarczą „dobre geny” rodziców, aby dziecko z powodzeniem poprowadziło rodzinny biznes. Przekazanie firmy w...
Przygotowanie następcy do roli lidera w firmie rodzinnej należy starannie zaplanować, aby zapewnić płynne przeję...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet propozycji mających uprościć CBAM, zmniejszyć obciążenia administracyjne...
Niepewna sytuacja geopolityczna, ryzyko eskalacji konfliktów, niekonkurencyjność gospodarek UE – to czynniki, kt...
Projekty partnerskie to jedna z możliwych form realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unijnych....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas