Reklama

Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR

Greenwashing stał się istotnym problemem wobec rosnącej popularności produktów ekologicznych oraz inwestycji ESG. Dlatego Unia Europejska wprowadza kolejne regulacje, które mają ograniczyć nieuczciwe działania firm w tym obszarze.

Publikacja: 03.06.2025 05:40

Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR

Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR

Foto: Adobe Stock

Greenwashing, czyli inaczej „ekościema” lub „zielone mydlenie oczu”, to zjawisko polegające na tworzeniu fałszywego wrażenia, że produkty, usługi lub działania firmy są przedstawiane jako bardziej ekologiczne, zrównoważone czy przyjazne środowisku, niż są w rzeczywistości. Praktyki te często wykorzystują chwytliwe slogany, niejasne oznaczenia i kampanie marketingowe, aby wprowadzić konsumentów w błąd. Greenwashing stał się istotnym problemem w kontekście rosnącej popularności produktów ekologicznych oraz inwestycji ESG (środowiskowych, społecznych i związanych z ładem korporacyjnym), które przyciągają coraz większą uwagę rynku.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama