Reklama

Spór o paski w branży obuwniczej

Różnica między inspiracją a naruszeniem praw własności intelektualnej jest coraz mniej wyraźna. Dotyczy to zwłaszcza wzornictwa, gdzie prosty element – linia, kolor czy detal – może zostać zarejestrowany jako znak towarowy. Najnowszym przykładem jest spór o paski między Adidasem a Steve Madden.

Publikacja: 13.06.2025 04:40

Spór o paski w branży modowej – gdzie biegną granice wyłączności?

Spór o paski w branży modowej – gdzie biegną granice wyłączności?

Foto: Adobe Stock

W branży obuwniczej, gdzie design odgrywa kluczową rolę w rozpoznawalności marki, coraz częściej obserwujemy starcia pomiędzy znanymi producentami w zakresie ochrony takich charakterystycznych cech. Najnowszym przykładem – i jednocześnie szczególnie ciekawym z prawnego punktu widzenia – jest spór między Adidasem a amerykańską firmą Steve Madden. Nie tylko dotyka on granic wyłączności na znaki towarowe w świecie mody, ale też pokazuje, jak strategiczne mogą być działania prawne marek w zakresie ochrony wizerunku i stylu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Cudzoziemcy, upadłość i podatek u źródła
Biznes
Co wyjaśniają objaśnienia w sprawie podatku u źródła
Biznes
Komplementariusz nie zapłaci podatku od majątku otrzymanego od spółki
Biznes
Czy restrukturyzacja jest zawsze lepsza od upadłości
Biznes
Potrójna pensja na zakończenie współpracy może być kosztem podatkowym
Reklama
Reklama
Reklama