Reklama

Spór o paski w branży obuwniczej

Różnica między inspiracją a naruszeniem praw własności intelektualnej jest coraz mniej wyraźna. Dotyczy to zwłaszcza wzornictwa, gdzie prosty element – linia, kolor czy detal – może zostać zarejestrowany jako znak towarowy. Najnowszym przykładem jest spór o paski między Adidasem a Steve Madden.

Publikacja: 13.06.2025 04:40

Spór o paski w branży modowej – gdzie biegną granice wyłączności?

Spór o paski w branży modowej – gdzie biegną granice wyłączności?

Foto: Adobe Stock

W branży obuwniczej, gdzie design odgrywa kluczową rolę w rozpoznawalności marki, coraz częściej obserwujemy starcia pomiędzy znanymi producentami w zakresie ochrony takich charakterystycznych cech. Najnowszym przykładem – i jednocześnie szczególnie ciekawym z prawnego punktu widzenia – jest spór między Adidasem a amerykańską firmą Steve Madden. Nie tylko dotyka on granic wyłączności na znaki towarowe w świecie mody, ale też pokazuje, jak strategiczne mogą być działania prawne marek w zakresie ochrony wizerunku i stylu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama