Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak stworzyć silną markę?

Zbudowanie więzi pomiędzy konsumentem a marką skutkuje wzrostem zaufania wobec uprawnionego do znaków towarowych, którymi sygnowane są towary lub usługi.

Publikacja: 04.07.2025 05:00

Jak stworzyć silną markę?

Jak stworzyć silną markę?

Foto: Adobe Stock

Wzrost zaufania do producenta wprowadzającego do obrotu towary oznaczane znakami towarowymi to pierwszy krok na drodze budowy silnej, rozpoznawalnej marki. Odbiorca towaru oznaczonego określonym znakiem towarowym powinien mieć pewność, że taki towar będzie charakteryzował się stałym poziomem jakości. Tylko tak można zbudować zaufanie do marki. Trudno też wyobrazić sobie sytuację, w której marka funkcjonująca na rynku, zdobywa zaufanie klientów, lecz nie jest jeszcze objęta ochroną jako znak towarowy. Jeśli przedsiębiorca dopuścił do takiego etapu rozwoju marki, to wychodząc z założenia, że lepiej późno niż później, powinien on rozpocząć procedurę zgłoszeniową. W takiej sytuacji przed dokonaniem zgłoszenia znak powinien zostać zweryfikowany pod kątem istnienia innych identycznych lub łudząco podobnych już znaków towarowych zgłoszonych przez inne podmioty działające na danym rynku. Taka weryfikacja dokonana przed zgłoszeniem może zminimalizować potrzeby prowadzenia sporów o znak towarowy na etapie postępowania o udzielenie ochrony.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama