Reklama

Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów

Ekościema to sposób oszukiwania klientów – i nie jest to tylko polski problem. Europejskie organy regulacyjne zaczęły sprawdzać, czy oznaczenia ekologiczne mają uzasadnienie i nakładają kary.

Publikacja: 12.09.2025 06:00

Greenwashing – jak firmy oszukują klientów

Greenwashing – jak firmy oszukują klientów

Foto: Adobe Stock

Produkty „eco”, „bio” wybierane są chętniej przez konsumentów, bo kojarzą się z ekologią, ochroną środowiska, naturą, zdrowiem. Ten trend wykorzystują nieuczciwi przedsiębiorcy, oferując produkty, które nie mają takich właściwości, jednak dzięki ekologicznym oznaczeniom lepiej się sprzedają.

Nieuczciwe chwyty stosują też międzynarodowe korporacje. I przekonują się, że nie warto. Państwa członkowskie, by chronić konsumentów, tworzą wspólną organizację – Consumer Protection Cooperation. Dzięki niej wymieniają się nie tylko wiedzą, ale podejmują także skoordynowane interwencje. W ich wyniku stawiane są zarzuty nieuczciwym przedsiębiorcom.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Biznes
Połączenie spółek sióstr w grupie kapitałowej. Na co zwrócić uwagę?
Reklama
Reklama
Reklama