Reklama

VAT: firma udzieliła kilku gwarancji ale nie wpadła w proporcję - wyrok NSA

Przy bardzo nieostrych granicach pojęcia incydentalnych transakcji finansowych o jego wykładni nie powinien decydować jeden wskaźnik, ale całokształt sytuacji.

Publikacja: 01.09.2020 16:45

VAT: firma udzieliła kilku gwarancji ale nie wpadła w proporcję - wyrok NSA

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła przepisów o VAT. O ich wykładnię wystąpiła znaczącą spółka na polskim rynku internetowym. Wskazała, że jej działalność sprowadza się do prowadzenia portali internetowych i udostępnianie powierzchni w serwisach internetowych w celu realizacji usług reklamowych.

Z wniosku wynikało, że podatniczka udzieliła kilku gwarancji na rzecz firm powiązanych. Te były udzielane tylko w określonych momentach czasu i wyłącznie na rzecz podmiotów powiązanych, w związku z zaciągnięciem przez nich określonych zobowiązań. Jednocześnie spółka podkreślił, że od 2013 roku nie udzieliła żadnych gwarancji na rzecz podmiotów powiązanych. Tym samym udzielanie gwarancji nie miało stałego charakteru.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama