Ochrona konsumenta na rynku e-commerce – kluczowe zmiany dla przedsiębiorców

Skutkiem regulacji unijnych, które w ciągu najbliższych miesięcy muszą zostać zaimplementowane do polskiego prawa, jest nałożenie dodatkowych obowiązków na przedsiębiorców oferujących usługi przez internet.

Aktualizacja: 01.07.2021 18:27 Publikacja: 01.07.2021 15:24

Ochrona konsumenta na rynku e-commerce – kluczowe zmiany dla przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Od dłuższego czasu jednym z głównych założeń ustawodawstwa Unii Europejskiej jest zwiększenie ochrony konsumenta. Podstawowym motywem uchwalenia nowych przepisów jest rozwój technologiczny na rynku e-commerce, a także idąca za nim zmiana w mechanizmach, na podstawie których konsumenci podejmują decyzje zawierając umowy przez internet. Z tego powodu warto pochylić się nad kluczowymi problemami, z którymi będą musieli zmierzyć się polscy przedsiębiorcy po implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 roku, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE, 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia