Ochrona konsumenta na rynku e-commerce – kluczowe zmiany dla przedsiębiorców

Skutkiem regulacji unijnych, które w ciągu najbliższych miesięcy muszą zostać zaimplementowane do polskiego prawa, jest nałożenie dodatkowych obowiązków na przedsiębiorców oferujących usługi przez internet.

Aktualizacja: 01.07.2021 18:27 Publikacja: 01.07.2021 15:24

Ochrona konsumenta na rynku e-commerce – kluczowe zmiany dla przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Od dłuższego czasu jednym z głównych założeń ustawodawstwa Unii Europejskiej jest zwiększenie ochrony konsumenta. Podstawowym motywem uchwalenia nowych przepisów jest rozwój technologiczny na rynku e-commerce, a także idąca za nim zmiana w mechanizmach, na podstawie których konsumenci podejmują decyzje zawierając umowy przez internet. Z tego powodu warto pochylić się nad kluczowymi problemami, z którymi będą musieli zmierzyć się polscy przedsiębiorcy po implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 roku, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE, 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.

Pozostało 94% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Wygrałeś szkolenie? Będzie podatek
Biznes
Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-zdrowiu
Biznes
Kiedy warto podpisać list intencyjny i jakie postanowinia w nim zawrzeć?
Biznes
Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
SAFE – Korzystne rozwiązanie prawno-podatkowe dla start-upów