Reklama
Rozwiń

Ochrona konsumenta na rynku e-commerce – kluczowe zmiany dla przedsiębiorców

Skutkiem regulacji unijnych, które w ciągu najbliższych miesięcy muszą zostać zaimplementowane do polskiego prawa, jest nałożenie dodatkowych obowiązków na przedsiębiorców oferujących usługi przez internet.

Aktualizacja: 01.07.2021 18:27 Publikacja: 01.07.2021 15:24

Ochrona konsumenta na rynku e-commerce – kluczowe zmiany dla przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Od dłuższego czasu jednym z głównych założeń ustawodawstwa Unii Europejskiej jest zwiększenie ochrony konsumenta. Podstawowym motywem uchwalenia nowych przepisów jest rozwój technologiczny na rynku e-commerce, a także idąca za nim zmiana w mechanizmach, na podstawie których konsumenci podejmują decyzje zawierając umowy przez internet. Z tego powodu warto pochylić się nad kluczowymi problemami, z którymi będą musieli zmierzyć się polscy przedsiębiorcy po implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 roku, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE, 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?