Reklama

Standardy rachunkowości: czym są zobowiązania warunkowe

W pewnych sytuacjach obowiązek wykonania świadczeń jest uzależniony od powstania określonych zdarzeń. Dotyczy to np. postępowania sądowego czy udzielenia gwarancji.

Publikacja: 21.07.2020 18:00

Standardy rachunkowości: czym są zobowiązania warunkowe

Foto: Adobe Stock

Definicja zobowiązań ustawie jest zawarta w art. 3 ustawy o rachunkowości (dalej: uoR), w którym znajdują się objaśnienia podstawowych pojęć rachunkowych. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 28 zobowiązania warunkowe rozumie się jako obowiązek wykonania świadczeń, których powstanie jest uzależnione od zaistnienia określonych zdarzeń.

W Krajowym Standardzie Rachunkowości nr 6 „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe, zobowiązania warunkowe"(dalej: KSR 6) zawarta została definicja ustawowa. Dodatkowo jednak doprecyzowano, iż zobowiązania warunkowe odzwierciedlają skutki wypełnienia możliwych obowiązków, gdyż dopiero przyszłe zdarzenia potwierdzą, czy na jednostce gospodarczej ciąży obecny obowiązek, którego wypełnienie mogłoby prowadzić do wypływu środków zawierających w sobie korzyści ekonomiczne.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Jaką formę działalności wybrać?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmieniasz nazwę firmy? Zrób to w pięciu rejestrach
Biznes
Kiedy ogólne warunki umów w relacjach B2B wiążą drugą stronę?
Biznes
Restrukturyzacja zapobiegawcza – najważniejsze zmiany dla dłużników i wierzycieli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Które postanowienia w umowach między przedsiębiorcami są niedozwolone?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama