Reklama
Rozwiń
Reklama

Reorganizacja spółek według nowych zasad od 1 marca 2020 r.

1 marca 2020 r. weszły w życie zmiany w Kodeksie spółek handlowych, dotyczące między innymi procesu reorganizacji spółek – przekształcenia i połączenia. Zmiany były procedowane wraz z projektowaniem przepisów dotyczących prostej spółki akcyjnej.

Publikacja: 05.03.2020 17:00

Reorganizacja spółek według nowych zasad od 1 marca 2020 r.

Foto: 123RF

Najważniejsze z nich to wprowadzenie regulacji połączenia odwrotnego, zmiany w zasadach uczestnictwa wspólników w spółce przekształconej, w tym wprowadzenie tzw. „korporacyjnego prawa wyjścia" w przypadku przekształcenia spółki kapitałowej w spółkę osobową, brak konieczności osobnego zawierania umowy spółki przekształconej czy ograniczenie wymogu badania planu przekształcenia przez biegłego rewidenta w ramach procedury przekształcenia w spółkę akcyjną.

Zmiany są efektem przyjęcia ustawy o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw z 19 lipca 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1655), jak również prac legislacyjnych nad projektem ustawy o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw z 9 stycznia 2020 r.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama