Kiedy przy sporządzaniu sprawozdania należy zaangażować eksperta

Każdy podmiot przed sporządzeniem sprawozdania finansowego powinien sprawdzić czy posiada odpowiednie kompetencje, kwalifikacje i zasoby kadrowe niezbędne do jego prawidłowego przygotowania.

Publikacja: 16.02.2021 16:00

Kiedy przy sporządzaniu sprawozdania należy zaangażować eksperta

Foto: Adobe Stock

Jeżeli przy sporządzaniu sprawozdania wystąpią istotne kwestie bądź szacunki wymagające specjalistycznej wiedzy, np. z zakresu szacowania rezerw aktuarialnych, wyceny nieruchomości, wycen praw autorskich, znaków towarowych, obmiarów inwentaryzacyjnych lub przepisów prawa, to najpierw musimy upewnić się czy posiadamy specjalistyczną wiedzę w tym zakresie. W przypadku, w którym nie posiadamy takiej wiedzy i nie mamy zapewnionego dostępu do niej, kierownik jednostki ma obwiązek powołania zewnętrznego eksperta w danej dziedzinie. Wynik jego pracy będzie następnie wykorzystany przez jednostkę przy sporządzaniu sprawozdania finansowego.a

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Z psem do pracy
Biznes
Zwierzęta w biurze – zasady BHP
Biznes
Menedżer odpowie za zaległości podatkowe
Biznes
Korzystając z AI, trzeba zadbać o bezpieczeństwo danych
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Nabywca ogółu praw i obowiązków komandytariusza zapłaci PCC
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń