Reklama
Rozwiń

Prawo autorskie: kiedy packshoty w sklepie internetowym są pod ochroną

Tworzenie internetowych platform zakupowych wiąże się z szeregiem wymogów, jakie muszą zostać spełnione, aby sprzedaż nie tylko odbywała się zgodnie z poszanowaniem prawa i wszechobecnej konkurencji, ale przynosząc jednocześnie korzyści biznesowe.

Aktualizacja: 17.01.2021 12:54 Publikacja: 17.01.2021 00:01

Prawo autorskie: kiedy packshoty w sklepie internetowym są pod ochroną

Foto: Adobe Stock

Sprzedawcy chcąc nakłonić użytkowników do skorzystania z oferty prześcigają się w sposobach nawiązania skutecznej narracji z klientem. Efektem tych działań nierzadko są skupiające uwagę fotografie reklamowanych produktów tzw. packshoty.

W dobie społeczeństwa informacyjnego, intensywnego rozwoju portali społecznościowych fotografie produktowe stały się głównym narzędziem komunikacji z klientem i siłą nakłaniającą do zakupu towaru. W tym celu sprzedawcy korzystają bądź z gotowych zdjęć oferowanych przez producentów, serwisów stockowych, bądź inwestują w posiadanie autorskiej bazy zdjęć, korzystając z usług fotografa czy grafika. W tym ostatnim przypadku, obok waloru estetycznego serwisu, unikalne fotografie stają się także czynnikiem, jaki wpływa na pozycjonowanie adresu URL serwisu internetowego, zwiększając jego konkurencyjność.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?