Reklama

Koronawirus: czy kurier może odmówić doręczenia przesyłki osobie bez maseczki

- Czy pracownik firmy kurierskiej może odmówić podczas doręczania paczki wydania jej odbiorcy który nie ma maseczki lub przyłbicy?

Aktualizacja: 20.12.2020 08:30 Publikacja: 20.12.2020 00:01

Koronawirus: czy kurier może odmówić doręczenia przesyłki osobie bez maseczki

Foto: Adobe Stock

W dobie trwającej pandemii, kurierzy, mający kontakt z wieloma osobami, są szczególnie narażeni na ryzyko zakażenia koronawirusem. Z tej przyczyny firmy kurierskie, celem zminimalizowania ryzyka, wprowadziły szereg rozwiązań, które mają zapewnić bezpieczeństwo nie tylko swoich pracowników, ale również odbiorców.

Firmy kurierskie starają się ograniczać kontakt pomiędzy ich pracownikami, a odbiorcami przesyłek do minimum. W związku z tym, wielu dostawców wprowadza możliwość wyrażenia zgody przez odbiorcę na pozostawienie paczki bez podpisu na terenie adresu doręczenia w bezpiecznym miejscu. Wprowadzenie takich rozwiązań powoduje, że kurier doręczy przesyłkę np. pod drzwi, bez ryzykownego i zbędnego kontaktu osobistego z odbiorcą.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama