Aktualizacja: 26.11.2020 11:21 Publikacja: 26.11.2020 15:45
Foto: Adobe Stock
Tak, w opisanym przypadku odmowa obsługi będzie uzasadniona i nie powinna być uznana za wykroczenie. Zgodnie z art. 135 kodeksu wykroczeń karą grzywny może być ukarana osoba zajmująca się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, jeśli umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru.
W pierwszej kolejności podkreślić należy, że przepis ma na celu ochronę konsumentów, a tym samym odpowiedzialności na jego podstawie podlega tylko odmowa sprzedaży w ramach przedsiębiorstwa zajmującego się handlem detalicznym. Nie jest natomiast karalna odmowa sprzedaży, gdy kupującym będzie inny przedsiębiorca jak to zazwyczaj ma miejsce w przypadku hurtowni.
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas