Koronawirus: Czy przedsiębiorca musi zwrócić opłatę konsumentowi, który nie chciał skorzystać z wycieczki

- Kupiłam wycieczkę autokarową w góry. Gdy przybyłam na miejsce okazało się, że wszystkie miejsca są zajęte, ludzie siedzą obok siebie bez maseczek, a nikt nie dba nawet o to, aby wchodzący do autokaru dezynfekowali ręce. Patrząc na to zgłosiłam organizatorowi, że nie wsiądę do takiego autokaru i żądam zwrotu pieniędzy. Organizator poinformował mnie, że nie dostanę zwrotu. Co mam zrobić w takiej sytuacji, aby otrzymać zwrot moich pieniędzy – pyta pan Jan.

Aktualizacja: 19.09.2020 09:53 Publikacja: 19.09.2020 00:01

Koronawirus: Czy przedsiębiorca musi zwrócić opłatę konsumentowi, który nie chciał skorzystać z wycieczki

Foto: Adobe Stock

Naruszenie przez organizatora przepisów wydawanych na podstawie kolejnych rozporządzeń Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, w szczególności w ramach organizacji środków transportu moim zdaniem uzasadnia odstąpienie od umowy z powołaniem na bezpośredni związek rozwiązania umowy z negatywnymi skutkami COVID-19 i domaganie się zwrotu całości wpłaconej kwoty. Oczywiście ważna pozostanie również kwestia odpowiedniego udokumentowania przez rezygnującą z wyjazdu uczestniczkę rzeczywistych warunków w jakich zorganizowany został transport.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm