Reklama
Rozwiń
Reklama

Koronawirus: Czy przedsiębiorca musi zwrócić opłatę konsumentowi, który nie chciał skorzystać z wycieczki

- Kupiłam wycieczkę autokarową w góry. Gdy przybyłam na miejsce okazało się, że wszystkie miejsca są zajęte, ludzie siedzą obok siebie bez maseczek, a nikt nie dba nawet o to, aby wchodzący do autokaru dezynfekowali ręce. Patrząc na to zgłosiłam organizatorowi, że nie wsiądę do takiego autokaru i żądam zwrotu pieniędzy. Organizator poinformował mnie, że nie dostanę zwrotu. Co mam zrobić w takiej sytuacji, aby otrzymać zwrot moich pieniędzy – pyta pan Jan.

Aktualizacja: 19.09.2020 09:53 Publikacja: 19.09.2020 00:01

Koronawirus: Czy przedsiębiorca musi zwrócić opłatę konsumentowi, który nie chciał skorzystać z wycieczki

Foto: Adobe Stock

Naruszenie przez organizatora przepisów wydawanych na podstawie kolejnych rozporządzeń Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, w szczególności w ramach organizacji środków transportu moim zdaniem uzasadnia odstąpienie od umowy z powołaniem na bezpośredni związek rozwiązania umowy z negatywnymi skutkami COVID-19 i domaganie się zwrotu całości wpłaconej kwoty. Oczywiście ważna pozostanie również kwestia odpowiedniego udokumentowania przez rezygnującą z wyjazdu uczestniczkę rzeczywistych warunków w jakich zorganizowany został transport.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Polska daleko w wyścigu AI. Liderzy uciekają, a nam brakuje pionierów
Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Reklama
Reklama