Reklama
Rozwiń

Blogi internetowe: koszty i rozliczenia

Blogerzy, w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, mogą generować przychody z tytułu pozyskiwania reklamodawców, wynajmu lub dzierżawy powierzchni reklamowej i zamieszczania reklam na stronie internetowej, czy uczestnictwa w kampaniach reklamowych. Mogą robić to w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, którą musi cechować zorganizowany charakter, zarobkowość oraz ciągłość wykonywania.

Aktualizacja: 16.02.2020 09:44 Publikacja: 15.02.2020 00:01

Blogi internetowe: koszty i rozliczenia

Foto: AdobeStock

Na gruncie podatku dochodowego, za przychód podatkowy z tytułu prowadzenia blogów w ramach działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont, a także należnego podatku VAT. Za datę jego powstania przyjmuje się dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi (częściowego wykonania usługi), nie później jednak, niż dzień wystawienia faktury lub uregulowania należności (art. 14 ust. 1 i 1c ustawy o PIT).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak zminimalizować ryzyko inwestowania w kryptowaluty?
Biznes
Krypto inwestycje – jakie obowiązki spoczywają na zarządach spółek?
Biznes
E-commerce – nowa strategia bez tworzenia nowych regulacji
Biznes
Wzornictwo pod lepszą ochroną
Biznes
Kilka ważnych zmian w ustawie OZE
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Dochodzenie trudnych wierzytelności – wskazówki dla wierzyciela
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń