Reklama

Blogi internetowe: koszty i rozliczenia

Blogerzy, w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, mogą generować przychody z tytułu pozyskiwania reklamodawców, wynajmu lub dzierżawy powierzchni reklamowej i zamieszczania reklam na stronie internetowej, czy uczestnictwa w kampaniach reklamowych. Mogą robić to w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, którą musi cechować zorganizowany charakter, zarobkowość oraz ciągłość wykonywania.

Aktualizacja: 16.02.2020 09:44 Publikacja: 15.02.2020 00:01

Blogi internetowe: koszty i rozliczenia

Foto: AdobeStock

Na gruncie podatku dochodowego, za przychód podatkowy z tytułu prowadzenia blogów w ramach działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont, a także należnego podatku VAT. Za datę jego powstania przyjmuje się dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi (częściowego wykonania usługi), nie później jednak, niż dzień wystawienia faktury lub uregulowania należności (art. 14 ust. 1 i 1c ustawy o PIT).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama