Reklama

Jakie rekompensaty za wzrost cen energii

Kilkuset przedsiębiorców, działających głównie w przemysłach chemicznym i metalurgicznym, powinno się żywotnie zainteresować ustawą z 19 lipca 2019 roku o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych. Może ona bowiem korzystnie wpłynąć ich sytuację finansową

Publikacja: 30.01.2020 17:45

Jakie rekompensaty za wzrost cen energii

Foto: AdobeStock

W 2019 roku głośno było o aktach prawnych mających zrekompensować przedsiębiorcom wzrost cen energii elektrycznej. Temat jednorazowych „dopłat do prądu" przyćmił jednak inną regulację o znacznie dłuższym, bo dziesięcioletnim horyzoncie czasowym i większym, bo sięgającym nawet 1,76 mld zł budżecie. Chociaż nietrudno się dziwić, że przy mechanizmach dotyczących przeważającej większości przedsiębiorców ustawa dotycząca zaledwie kilkuset z nich zeszła na dalszy plan, to nie należy o niej zapominać. Wręcz przeciwnie, kilkuset przedsiębiorców, działających głównie w przemysłach chemicznym i metalurgicznym, powinno się nią żywotnie zainteresować. Ustawa z 19 lipca 2019 roku o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych może bowiem korzystnie wpłynąć na ich sytuację finansową.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Odpowiedzialność członków zarządu po likwidacji spółki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama