Reklama

Upoważnienie do przetwarzania danych czy umowa powierzenia

- W naszym przedsiębiorstwie zatrudniamy personel na podstawie umów o pracę, jak i w oparciu o umowy cywilnoprawne. Współpracujemy także z osobami prowadzącymi własną działalność gospodarczą. Wszystkie te osoby, niezależnie od podstawy zatrudnienia czy współpracy, mają dostęp do danych, których administratorem jest przedsiębiorstwo. Jak w świetle RODO unormować kwestię przetwarzania danych przez personel przedsiębiorstwa? Czy administrator powinien udzielać upoważnienia czy zawierać umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych – pyta pan Jan.

Publikacja: 09.01.2020 16:30

Upoważnienie do przetwarzania danych czy umowa powierzenia

Foto: AdobeStock

Zgodnie z art. 29 RODO „podmiot przetwarzający oraz każda osoba działająca z upoważnienia administratora lub podmiotu przetwarzającego i mająca dostęp do danych osobowych przetwarzają je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego". W sytuacji opisanej przez czytelnika właściwe będzie zatem udzielenie upoważnienia poszczególnym członkom personelu.

Czytaj także: Co zmienia RODO w ochronie danych osobowych

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Będziemy pisać dla spółdzielni mieszkaniowych
Biznes
Deepfake – cyfrowe kłamstwo, które kosztuje miliony
Biznes
Nowe zasady gry w restrukturyzacji – podział wierzycieli na grupy
Biznes
Jak prawidłowo zmienić wysokość opłat w spółdzielniach mieszkaniowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Kodeks pracy. Zasady BHP nie tylko dla pracowników
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama