Zatwierdzenie niepodpisanego sprawozdania finansowego

Nie do rzadkości należą sytuacje, w których dochodzi do zatwierdzenia dokumentacji sprawozdawczej pomimo tego, że nie została ona sporządzona w dacie zatwierdzenia, albo gdy w dniu jej zatwierdzenia nie był sporządzony raport z badania. Wykluczenie takich rodzaju sytuacji pozwoli na uniknięcie ryzyka stwierdzenia nieważności uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.

Publikacja: 17.12.2019 16:45

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Ryzyko stwierdzenia nieważności zatwierdzenia sprawozdania finansowego najczęściej dotyczy jednostek, w których roczne sprawozdanie finansowe musi być podpisane przez kilka osób jednocześnie. W dobie sporządzania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej, problem ten staje się coraz bardziej widoczny. Główną zaś przyczyną tego jest na ogół brak świadomości wśród kadry zarządzającej, że do sporządzenia sprawozdania finansowego nie dochodzi z chwilą jego podpisania tylko przez niektórych członków kierownika jednostki lub tylko przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia