Reklama

Zatwierdzenie niepodpisanego sprawozdania finansowego

Nie do rzadkości należą sytuacje, w których dochodzi do zatwierdzenia dokumentacji sprawozdawczej pomimo tego, że nie została ona sporządzona w dacie zatwierdzenia, albo gdy w dniu jej zatwierdzenia nie był sporządzony raport z badania. Wykluczenie takich rodzaju sytuacji pozwoli na uniknięcie ryzyka stwierdzenia nieważności uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.

Publikacja: 17.12.2019 16:45

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Ryzyko stwierdzenia nieważności zatwierdzenia sprawozdania finansowego najczęściej dotyczy jednostek, w których roczne sprawozdanie finansowe musi być podpisane przez kilka osób jednocześnie. W dobie sporządzania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej, problem ten staje się coraz bardziej widoczny. Główną zaś przyczyną tego jest na ogół brak świadomości wśród kadry zarządzającej, że do sporządzenia sprawozdania finansowego nie dochodzi z chwilą jego podpisania tylko przez niektórych członków kierownika jednostki lub tylko przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama