Zatwierdzenie niepodpisanego sprawozdania finansowego

Nie do rzadkości należą sytuacje, w których dochodzi do zatwierdzenia dokumentacji sprawozdawczej pomimo tego, że nie została ona sporządzona w dacie zatwierdzenia, albo gdy w dniu jej zatwierdzenia nie był sporządzony raport z badania. Wykluczenie takich rodzaju sytuacji pozwoli na uniknięcie ryzyka stwierdzenia nieważności uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.

Publikacja: 17.12.2019 16:45

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Ryzyko stwierdzenia nieważności zatwierdzenia sprawozdania finansowego najczęściej dotyczy jednostek, w których roczne sprawozdanie finansowe musi być podpisane przez kilka osób jednocześnie. W dobie sporządzania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej, problem ten staje się coraz bardziej widoczny. Główną zaś przyczyną tego jest na ogół brak świadomości wśród kadry zarządzającej, że do sporządzenia sprawozdania finansowego nie dochodzi z chwilą jego podpisania tylko przez niektórych członków kierownika jednostki lub tylko przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Zatrudnianie cudzoziemców - nowe zasady
Biznes
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców – nowe przepisy już obowiązują
Biznes
Absolutorium dla władz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
Biznes
Czy wynagrodzenie za wcześniejsze rozwiązanie najmu można zaliczyć do kosztów?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Ostatni dzwonek na złożenie sprawozdania finansowego fundacji rodzinnej