Reklama

Przedsiębiorca zapłaci za brak oznaczenia split payment na fakturze

Wystawca dokumentu odpowiada za nieumieszczenie na nim, mimo ciążącego obowiązku, oznaczenia mechanizm podzielonej płatności. Jest to więc sankcja za sam błąd formalny.

Publikacja: 22.10.2019 16:15

Przedsiębiorca zapłaci za brak oznaczenia split payment na fakturze

Foto: Adobe Stock

Sankcją za brak takiej informacji jest dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości odpowiadającej 30 proc. kwoty podatku przypadającej na dostawę towaru lub świadczenie usług wymienionych w załączniku nr 15 do ustawy o VAT. Zapłaci również nabywca, który mimo obowiązku uregulowania podatku w MPP zapłacił za nabywane towary lub usługi w inny sposób. Dla niego sankcja to 100 proc. kwoty podatku wykazanego na fakturze.

Jeśli na fakturze wyszczególnionych jest kilka różnych towarów lub usług, w tym takich które zostały wymienione i niewymienione w załączniku nr 15, przedsiębiorca poniesie sankcję tylko wtedy, wartość faktury będzie przekraczała kwotę 15 000 zł lub jej równowartość. Jednak jej wysokość będzie obliczana jako iloczyn 30 proc. kwoty VAT dotyczącej jedynie pozycji wymienionych w załączniku.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama