Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

Internet przejmuje uwagę Polaków na wielu płaszczyznach. Działa jako medium informacyjne, społecznościowe, rozrywkowe, edukacyjne, a także zakupowe.

Publikacja: 10.10.2019 12:35

Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

Foto: 123RF

Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym w Polsce szacowany jest na 7 proc. i wciąż prognozowany jest jego dalszy szybki wzrost. W konsekwencji internet wygrywa walkę o uwagę reklamodawców.

Według badania Gemius/PBI z internetu korzysta w Polsce 28 mln osób, a według raportu Gemiusa przygotowanego w czerwcu br. razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej 62 proc. z nich dokonuje zakupów online. Ta tendencja przekłada się na zmianę klasycznej ścieżki konsumenta i wymogła zmianę strategii marketingowych marek, które bez wykorzystania tego trendu nie są lub nie będą w stanie przetrwać na rynku w długim terminie.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo