Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

Internet przejmuje uwagę Polaków na wielu płaszczyznach. Działa jako medium informacyjne, społecznościowe, rozrywkowe, edukacyjne, a także zakupowe.

Publikacja: 10.10.2019 12:35

Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

Foto: 123RF

Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym w Polsce szacowany jest na 7 proc. i wciąż prognozowany jest jego dalszy szybki wzrost. W konsekwencji internet wygrywa walkę o uwagę reklamodawców.

Według badania Gemius/PBI z internetu korzysta w Polsce 28 mln osób, a według raportu Gemiusa przygotowanego w czerwcu br. razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej 62 proc. z nich dokonuje zakupów online. Ta tendencja przekłada się na zmianę klasycznej ścieżki konsumenta i wymogła zmianę strategii marketingowych marek, które bez wykorzystania tego trendu nie są lub nie będą w stanie przetrwać na rynku w długim terminie.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Jakie mogą być skutki wieloletniego wyłączenia zysku od podziału
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Czy AI zastąpi księgowych
Biznes
Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką
Biznes
Wyłączenie składnika mienia z masy upadłości – przesłanki, procedury, skutki
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Zbliża się termin złożenia deklaracji PON
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście