Reklama

Instrumenty organów podatkowych służące weryfikacji cen transferowych

Organy administracji skarbowej mają uprawnienia w zakresie uznania za rynkowe warunków, na jakich prowadzą działalność podmioty należące do grup kapitałowych i uznania, że w określonych warunkach dana transakcja nie zostałaby zawarta (ang. non-recognition) lub zostałaby zawarta inna transakcja (ang. recharacterization). Daria Walkowiak, Michał Sojka

Aktualizacja: 26.08.2025 21:10 Publikacja: 24.11.2020 17:15

Instrumenty organów podatkowych służące weryfikacji cen transferowych

Foto: Adobe Stock

Możliwość dokonania recharakteryzacji lub nieuznania przez organy podatkowe transakcji realizowanej przez podatnika z podmiotem powiązanym zostały wprowadzone na mocy nowelizacji obowiązującej od 1 stycznia 2019 r. Regulacje te jednak po raz pierwszy mają zastosowanie do transakcji dokonywanych w roku 2019, w związku z czym nadal są narzędziem nowym, którego zastosowanie się zaktualizuje w ramach kontroli podatkowych prowadzonych za rok podatkowy 2019. Chcemy zatem dokładnie przedstawić wspomniane instytucje oraz wskazać, w jakich sytuacjach mogą mieć zastosowanie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Ceny transferowe
MDR: czy objaśnienia Ministerstwa Finansów ws. raportowania schematów pomogą podatnikom?
Ceny transferowe
Analiza cen transferowych - na czym polega
Ceny transferowe
Jak stosować metody ustalania i weryfikacji cen transferowych
Ceny transferowe
Ceny transferowe w spółkach cywilnych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Ceny transferowe
Przepisy o cenach transferowych dotyczą także estońskiego CIT
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama