Aktualizacja: 22.05.2025 15:50 Publikacja: 26.10.2021 13:14
Wszystkie podmioty, które działają w Chinach, nawet zdalnie, ale świadczą usługi lub sprzedają produkty w chińskim systemie jurysdykcji prawnej, są zobowiązane do opracowania nowej klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych i jej obowiązkowemu udostępnianiu (publikacji).
Foto: Blue Planet Studio
Ustawa o ochronie danych osobowych (angielska nazwa Personal Information Protection Law of the People’s Republic of China), która zacznie obowiązywać w Chinach od 1 listopada 2021 roku ma też znaczenie dla Polaków kupujących w chińskim internecie.
W swych założeniach, ale także rozwiązaniach, chiński rząd przy jej tworzeniu skorzystał m.in. z unijnego modelu RODO, który reguluje ogólne rozporządzenie o ochronie danych (General Data Protection Regulation). Chińska ustawa nie jest jednak jego kopią, choć wiele konstrukcji prawnych jest bardzo podobnych. Polskie przedsiębiorstwa operujące na chińskim rynku, jeśli ich klientami są osoby fizyczne i gromadzą ich dane, to od pierwszego listopada br. są również zobowiązane do wdrożenia i przestrzegania jej zapisów, także jeśli działają z Polski.
Korporacja Ubezpieczeń i Kredytów Eksportowych (KUKE) uruchomiła nowy program wsparcia polskich eksporterów. KUK...
Niemcy, Czechy, Ukraina oraz Rosja są najchętniej wybierane przez polskich przedsiębiorców na zagraniczne lokali...
Brytyjski rząd ogłosił nowy, pragmatyczny kalendarz wprowadzania pełnych kontroli importowanych produktów rolnyc...
Od 2017 roku Polska utrzymuje pozycję drugiego partnera handlowego Czech. Z polskiego punktu widzenia Czechy do...
Pierwsze półrocze 2021 r. przyniosło ożywienie uzbeckiej prywatyzacji. Władze, ucząc się na własnych błędach i d...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas