Reklama

Polska-Czechy – jakimi towarami handlujemy?

Od 2017 roku Polska utrzymuje pozycję drugiego partnera handlowego Czech. Z polskiego punktu widzenia Czechy do końca 2020 r. były naszym drugim rynkiem eksportowym. W br. na drugie miejsce wysunęła się Francja, a Czechy spadły na 3. miejsce.

Publikacja: 19.09.2021 06:59

Stary rynek w czeskiej Pradze.

Stary rynek w czeskiej Pradze.

Foto: Tomasz Warszewski

W 2020 roku obroty handlu Czech z Polską osiągnęły wartość 518,6 mld CZK, czyli o prawie jedną dziesiątą więcej niż w 2015 r., choć nieco mniej niż w roku 2019 kiedy to obroty między sąsiadującymi krajami wyniosły 529,6 mld CZK. W 2020 roku Polska zajęła drugie miejsce wśród najważniejszych partnerów handlowych Republiki Czeskiej z udziałem 7,5 proc. w całkowitych obrotach towarowych. W przypadku Czech łączne obroty (suma eksportu i importu towarów) z krajami sąsiednimi osiągnęły w 2020 roku 3 182,1 miliarda CZK i spadły o 5,5 proc. r/r. W 2020 r. Czesi zanotowali w handlu z nami deficyt na poziomie 58,7 mld CZK.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Inwestycje
Glov – polska marka, która zawojowała świat
Nowe Rynki
Uzbekistan – czy pandemia przekreśli reformy sektora usług?
Nowe Rynki
Kirgistan – co o nim wiadomo i czy warto tam inwestować?
Nowe Rynki
Południowokoreański rynek e-commerce – jak działa?
Nowe Rynki
Polskie lody eksportujemy nawet do Australii i RPA
Reklama
Reklama
Reklama