Istotne są nie tylko inwestycje zwiększające sprzedaż, ale także te, dzięki którym można ograniczyć koszty oraz te stricte w nowe technologie i produkty.
I to właśnie inwestycje z zakresu nowych technologii są najbardziej interesujące dla klientów - mobilne aplikacje, kasy samoobsługowe, możliweość płacenia telefonem po samodzielnym zeskanowaniu zakupów, nowe metody płatności, ale także kioski do sprawdzania dostępności produktów sklepie czy też cyfrowe lustra. Część sklepów, takich jak Lidl oraz Auchan wprowadziły już do siebie elektroniczne cenówki, które pozwalają zdalnie zmieniać i kontrolować ceny wszystkich produktów.
Eksperci mówią jasno, należy słuchać konsumentów i sprawnie reagować na ich potrzeby, a coraz więcej klientów przenosi się do internetu - w tym roku zakupy w przynajmniej jednej kategorii przekierowało do e-commerce 50 proc. konsumentów, a 40 proc. planuje to w przyszłości.
– Prognozy są jednoznaczne: branża handlu elektronicznego, która w chwili obecnej napędza krajową gospodarkę, nadal będzie się dynamicznie rozwijać, ponieważ konsumenci kochają ten kanał sprzedaży – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.