Aktualizacja: 03.07.2025 03:39 Publikacja: 27.12.2023 20:27
Foto: Adobe Stock
Polska Izba Ubezpieczeń poinformowała, że w 2023 roku nie zmienił się trend dotyczący wzrostu wartości szkód likwidowanych z ubezpieczeń komunikacyjnych OC. Na koniec trzeciego kwartału sięgnęła blisko 9,5 tys. zł, w 2022 roku było o 8,2 tys. zł, a w 2021 roku „tylko” 7,8 tys. złotych.
Ta tendecja wynika przede wszystkich z poziomu panującej inflacji — rosną koszty zakupu części koniecznych do dokonania napraw, często wydłużony jest czas ich dostawy, ale podwyżce uległy także wynagrodzenia osób, które zajmują się naprawami. To sprawia, że z czasem każda naprawa będzie coraz droższa. Mimo tego koszty te bezpośrednio nie wpływały na ceny ubezpieczeń OC — koszt wykupienia składki oczywiście rósł i rośnie, ale nie tak jak byśmy spodziewali się tego po inflacji.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas