Małe i średnie firmy rzadziej myślą o rozwoju w 2020 r.

Najważniejsze w tym roku dla większości przedsiębiorstw z sektora MŚP będą wyzwania związane z klientami. Rzadziej niż w poprzednich latach będą walczyć o nowych. Choć nadal jest to priorytet.

Publikacja: 14.01.2020 09:46

Małe i średnie firmy rzadziej myślą o rozwoju w 2020 r.

Foto: iStock by Getty

Najwięcej, bo 36 proc. badanych małych i średnich firm (MŚP), jako główny cel stawia sobie pozyskanie nowych kontrahentów oraz nabywców ich produktów i usług. Na drugim miejscu jest utrzymanie obecnych klientów. Tak zakłada 30 proc. uczestników sondażu.

Badanie na zlecenie Diners Club Polska przeprowadziła pod koniec 2019 roku firma IBRIS. Objęło ono 500 właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?