Małe i średnie firmy rzadziej myślą o rozwoju w 2020 r.

Najważniejsze w tym roku dla większości przedsiębiorstw z sektora MŚP będą wyzwania związane z klientami. Rzadziej niż w poprzednich latach będą walczyć o nowych. Choć nadal jest to priorytet.

Publikacja: 14.01.2020 09:46

Małe i średnie firmy rzadziej myślą o rozwoju w 2020 r.

Foto: iStock by Getty

Najwięcej, bo 36 proc. badanych małych i średnich firm (MŚP), jako główny cel stawia sobie pozyskanie nowych kontrahentów oraz nabywców ich produktów i usług. Na drugim miejscu jest utrzymanie obecnych klientów. Tak zakłada 30 proc. uczestników sondażu.

Badanie na zlecenie Diners Club Polska przeprowadziła pod koniec 2019 roku firma IBRIS. Objęło ono 500 właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Deregulacja. Czy przyspieszenie procedur geodezyjnych usprawni inwestycje?
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?