Reklama

Weryfikacja przynależności związkowej w zgodzie z RODO

Informacje o przynależności związkowej pracownika stanowią tzw. dane wrażliwe. Przesłanki ich przetwarzania są bardziej restrykcyjne niż w przypadku danych osobowych zwykłych.

Publikacja: 19.05.2021 17:45

Weryfikacja przynależności związkowej w zgodzie z RODO

Foto: AdobeStock

Zarówno kodeks pracy, jak i przepisy ustaw szczegółowych z zakresu prawa pracy przewidują konieczność współdziałania pracodawcy z działającymi u niego zakładowymi organizacjami związkowymi w indywidualnych sprawach z zakresu prawa pracy. Wiąże się to nieodłącznie z przetwarzaniem danych osobowych pracowników.

Kodeks pracy stanowi, że jeśli przepisy prawa pracy przewidują współdziałanie pracodawcy z zakładową organizacją związkową w indywidualnych sprawach ze stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek współdziałać w takich sprawach z zakładową organizacją związkową reprezentującą pracownika z tytułu jego członkostwa w związku zawodowym albo wyrażenia zgody na obronę praw pracownika niezrzeszonego w związku – zgodnie z ustawą z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (tekst jedn. DzU z 2019 r., poz. 263, art. 23

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolny czy niewolny
Kadry i Płace
Masowe zwolnienia pod szczególną ochroną
Kadry i Płace
Zgon pracownika w drugim miesiącu po urlopie bezpłatnym – jak ustalić wysokość odprawy?
Kadry i Płace
Nie tak łatwo zawrzeć porozumienie zmieniające
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kadry i Płace
Jak zapewnić ciągłość pracy, nie narażając się na dodatkowe koszty?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama