W myśl projektowanego art. 6731 § 9 kodeksu pracy, w razie wypadku przy pracy zdalnej art. 234 k.p. § 1 oraz przepisy wydane na podstawie art. 237 § 1 pkt 1 i 2 k.p. stosuje się odpowiednio. Zatem w razie wypadku, który zdarzy się pracownikowi w czasie wykonywania pracy zdalnej, pracodawca będzie miał takie same obowiązki, jak wobec pracownika stacjonarnego. Będzie więc zobowiązany przestrzegać zapisów art. 234 k.p. oraz rozporządzenia Rady Ministrów z 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (DzU nr 105, poz. 870). Mimo że zdarzenie nastąpi w czasie pracy zdalnej, pracodawca zobowiązany będzie podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie oraz ustalić w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyny wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom. Ponadto będzie zobowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy.